Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spara pdf i Illustrator CS

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-09-30 13:45

Har efter uppgradering till Acrobat Reader 7 fått ett litet problem när jag sparar till .pdf
Om jag har objekt utanför den måttbestämda arbetsytan i illustrator så spars detta med i pdf:en.
Tidigare skars detta bort automatiskt!

Använder Illustrator CS och har ingen Acrobat eller Distiller.

/Pono

• Oregistrerad
  • 2005-09-30 14:16

jag förstår inte vd ditt problem är? ska du spara ner ett arbete till en pdf i illustrator ? vill du att det utanför arbetsytan ska skalas bort ?

• Medlem
  • 2005-09-30 14:47

Japp, precis så menar jag. Vill inte få med saker utanför arbetsytan i pdf:en.
Exempel. om jag väljer att göra en stående A4, och importerar en bild som ligger utanför A4 marginalerna så ska detta inte hamna i pdf:en. Detta fungerade innan jag uppgraderade till A Reader 7 men nu blir pdf:en större än A4 och tar med så mycket dom finns totalt.

/Pono

Även om du beskär till rityta när du sparar pdf:en i Illustrator?

• Medlem
  • 2005-10-03 16:07

Beskär till rityta? Hur menar du?

Man kan ju både spara som pdf och skriva ut som pdf-fil, i det senare fallet så kan man välja beskär till rityta, men det blev en marginal då såg jag ... så det var ju ingen vidare hjälp ändå.

• Oregistrerad
  • 2005-10-04 19:49

har du provat att spara ner som en adobe.pdf ?

• Medlem
  • 2005-10-05 23:12

Absolut, det är ju så jag gör för att skapa .pdf
Förstår inte vart inställningen kan sitta, det borde ju vara Acrobat reader som har inställningen eftersom det är det jag uppgraderat.

Vet någon hur man kan rensa inställningarna i Illustrator utan att installera om. Har provat att nergraderat Acrobat reader och sedan installerat upp igen men inställningarna verkar inte försvinna fast man kör 5.0 Så då borde den ända lösningen vara att inställningarna finns i Illustrator ändå.

• Medlem
  • 2005-10-05 23:24

En mask, kanske?

*nybörjare på illustrator*

• Oregistrerad
  • 2005-10-06 12:23

du kan väll gå in under menyn och välja preferec eller nått sånt å välja återinställningar ?
så ska det bli som förut ?

• Medlem
  • 2005-10-06 23:15

Nä, orkade inte längre så jag skaffade Acrobat reader 7, så nu lite fattigare men väldigt lycklig! Nu fungerar det som det ska!

• Medlem
  • 2005-10-06 23:17

Oj, menar såklart Adobe Acrobat 7. Med bara reader så fick jag felet... Har hört av de lokala tryckaren att dom bakdaterat sin reader från 7 till 6 då dom haft mycket problem med marginaler!

1
Bevaka tråden