Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Det finns tredjepartsprogram som fixar det... Pathfinder gör det t.ex. Nu är PF mycket mer än att bara ta bort skrivbordet.
Går säkert att fixa terminalvägen också men det vet jag inte hur.
Riktigt enklast: Ta bort alla filer från skrivbordet.
Du ska väl inte ha någe där om du ändå inte vill se dem?
Jag har en vana att spara Word-filer etc så snabbt som möjligt - och då blir det på skrivbordet all skit hamnar. Sen är mitt skrivbord fyllt med så många filer att dom inte längre får plats utan lägger sig på varandra (trots en Apple 20" skärm). Alltså måste jag hur som helst accessa min dokumnethärva via Finderfönster, och inte via skrivbordet.
Jag har en vana att spara Word-filer etc så snabbt som möjligt - och då blir det på skrivbordet all skit hamnar. Sen är mitt skrivbord fyllt med så många filer att dom inte längre får plats utan lägger sig på varandra (trots en Apple 20" skärm). Alltså måste jag hur som helst accessa min dokumnethärva via Finderfönster, och inte via skrivbordet.
Verkar ju enklast att ändra vana - spara åtminstone i Dokument.
Varför inte ange en sökväg i tex word där filerna ska sparas? Det gör du genom att i Word trycka på ÄPPLE+kommatecken, då får du upp dialogrutan "Alternativ" , välj "sökvägar" i listan till vänster, ändra det di vill i listan till höger, stäng av Word, nästa gång du öppnar word och väljer att spara något, bör den redan föreslå "rätt" plats...