Hej!
Jag har fått i konsultuppdrag att bevaka TV program av olika slag och behöver lite tips om TV kort eller andra system man kan koppla till sin Mac (min är en sprillans ny PB G4 15,2"). Kanaler jag behöver är de vanligaste - SVT 1,2,3, TV4, Eurosport, TV24, och jag ska kunna programmera & spela in olika nyhetssändningar, idrottsevenemang och liknande. Ibland kommer program att överlappa varandra. Systemet ska vara lätt att ta med sig.
En liten research på Internet gav följande resultat:
lgato EyeTV EasyWatch MobilSet (DVB-T) PC-Card som finns till kampanjpris hos Macoteket (1 095,-)
Direktlänken här
Detta system baseras på "antennfångad" signal om jag förstått rätt, och de ovannämnda TV kanalerna är gratis när det gäller digital-TV. Jag såg ingen möjlighet att (hemma) använda en vanlig antennsladd. I och för sig så har jag bra mottagning där jag bor enligt Teracom...
Jag har kollat på http://www.tvontime.tv men deras tjänster finns bara för PC, finns det något annat företag som erbjuder samma tjänst? Eller bhöver man det över huvudtaget?
Jag antar att jag kan ange min Lacie extern hårddisk som lagringsenhet till inspelningar som jag gör hemma, eller hur?
En sökning här på vårt forum gav lite info om EyeTV 410 men jag funderar fortfarande...
Tack på förhand
Mac
Helsingborg