Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför kan jag inte spela upp WMV

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mediafiler som är av typen WMV går kan jag ej spela upp.
Jag har testat VLC och MPlayer då de utger sig för att kunna spela upp denna typen av mediafil.
Gör jag något fel???

  • Oregistrerad
  • 2005-10-01 15:32

Prova Windows Media Player (har för mig att WMV står för Windows Media Video... är dock inte säker, vet bara att det är "Windows egna" format....) Vissa WMV går inte att spela i den heller, tror det är WMV3 eller så som jag har problem med...

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-10-01 16:23

Windows Media Player funkar ofta för WMV-filer, dock sällan i någon imponerande kvalitet och upplösning. Jag tycker att det är synd och skam att Microsoft uppdaterar sina program till Mac så otroligt sällan och således har så åldriga versioner av Windows Media Player, Internet Explorer (som man iofs ändå knappast behöver) och liknande.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-01 16:45

Som sagt – Använd Windows Media Player för Mac:
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/software/Macintosh/osx/default.aspx

Jag själv och flera andra har dock fortfarande problem att spela upp WMV filer trots att vi har Media Player installerat. Om någon har tips om hur man löser detta är det välkommet!

  • Medlem
  • 2005-10-01 17:20

Det tycks inte finnas något sätt att komma runt det här problemet. Vissa wmv-filer går att spela, andra inte men ingen kan förklara varför. För somliga har det fungerat att kasta WMP's plist filer eller att installera om. Ett annat tips som florerat, och tydligen hjälpt ibland, är att starta Garageband en gång och sedan prova igen!?

En inkompabilitet med Tiger (vissa konfigurationer) finns hursomhelst och det är verkligen på tiden att MS tar itu med detta - dom är inte omedvetna om problemet. Hade hoppats att man hade tagit med detta i senaste Office-uppdateringen men därav intet.

/PO

  • Oregistrerad
  • 2005-10-01 17:28

Hej!

Testa Flip4Mac:s WMV-codec för QuickTime. Kostar tyvärr $9, men det finns en testversion. Jag tycker att den (fullversionen) funkar utmärkt.

/Fredrik

Ursprungligen av Fredrikb82:

Hej!

Testa Flip4Mac:s WMV-codec för QuickTime. Kostar tyvärr $9, men det finns en testversion. Jag tycker att den (fullversionen) funkar utmärkt.

/Fredrik

Förlåt men...
kostar TYVÄRR $9. Dvs. 70 spänn. Jag håller med om att många tar hutlöst betalt men 70 spänn för att kunna köra WMV, det är väl inte dyrt?

/TM

  • Medlem
  • 2005-10-01 17:30

Fungerar inte för strömmade filmer - eller har jag missuppfattat det?

/PO

Ursprungligen av poken:

Fungerar inte för strömmade filmer - eller har jag missuppfattat det?

/PO

Flip4Macs codec är bättre än WMP. Den fungerar i Quicktime med mms:// (WM strömmar)

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-10-01 17:40

Flip4Mac funkar skitbra! Tack för tipset! Nu åker WMP ut.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-08 02:22

Jag vill anvanda VLC till att spela upp filmerna men det funkar inte, jag laddade ner divx men vet inte vad jag ska gora med filen (mac anvandare i bara 2 dagar). Jag far ljud i de flesta filmer men ingen bild.

1
Bevaka tråden