Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fördröjning i GarageBand med programvaruinstrument

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag använder än så länge det alfanumeriska tangentbordet för att spela in enkla stämmor med midiinstrument i GarageBand. Jag tycker att fördröjningen efter anslag ibland är lite för lång för att det ska kännas riktigt tillfredsställande. Om jag skaffar en riktig USB-klaviatur, kan jag räkna med mindre fördröjning då? Eller om jag i stället skaffar en Firewire-klaviatur, skulle det kunna tänkas fungera bättre eftersom firewire belastar processorn mindre?

  • Medlem
  • Piteå
  • 2005-10-04 09:05

Jag är verkligen ingen expert men jag märkte en jätteskillnad efter att jag skaffade ett USB-keyboard (CME-UF6). Om det nu blir otajt så beror det på mig, inte på fördröjningen, vilken var fullkomligt hopplöst med datorns tangentbord. Synthpads kan kan möjligen fungera att spela på det sättet men allt annat tyckte jag var snudd på hopplöst... Så skaffa du ett USB-keyboard!

Låter schyst! Får skaffa en klaviatur...

Tackar!

  • Oregistrerad
  • 2005-10-04 11:18

USB-klaviatur ger försumbar belastning av processorn. Finns det Firewire-klaviatur?

Ursprungligen av MusicNixon:

USB-klaviatur ger försumbar belastning av processorn. Finns det Firewire-klaviatur?

Japp
http://www.m-audio.com/products/en_us/Ozonic-main.html

1
Bevaka tråden