Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inbyggt stöd för Nomad MuVo i iTunes 5?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-10-02 16:04

Jag är nybliven Mac-ägare, och har länge tänkt köpa en iPod, eftersom de är de enda som stöds av iTunes (trodde jag).
Men så testade jag att plugga in min mors Creative MuVo N200 i min iBook, och jag blev jätteförvånad när den kom upp på spellistan i iTunes!
Det betyder att jag inte behöver köpa en iPod (de är för dyra).
Men, vad har jag fått att iTunes inte stöder andra MP3-spelare än iPod? Eller är det en ny finess i 5.0 som ingen har uppmärksammat?

//David

Tippar på att den bara känner igen den som ett usb-minne med mp3 och därför kommer upp i itunes? Eller kan man föra över låtar precis som på en ipod?

• Oregistrerad
  • 2005-10-02 18:04

itunes har alltid haft kompatibilitet med tredje-parts mp3-spelare... kvarlevor sedan tiden före ipoden... jag använde en creative-spelare i itunes 2 (tror jag det var) och den ploppade upp under biblioteket bland spellistorna.

• Oregistrerad
  • 2005-10-02 18:31

jaha... för jag kan föra över låtar till den också (för att svara på doktorns svar).
Jag kan dock inte spela låtarna direkt från spelaren. Det kanske man kan med iPod?

• Medlem
  • Alvesta
  • 2005-10-02 18:49
Ursprungligen av Foxfire:

jaha... för jag kan föra över låtar till den också (för att svara på doktorns svar).
Jag kan dock inte spela låtarna direkt från spelaren. Det kanske man kan med iPod?

Autosynkas den precis som en iPod? Eller måste du dra över låtarna manuellt?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-03 06:33

Jag vill minnas att även jag stötte på patrull med en MuVo-manick. Det blev att dra musiken från iTunes till ett öppet fönster från mp3-spelaren i Finder. Inte så jättebökigt.
Det enda jobbiga var att man måste ha koll på vilket format låtarna har. aac klarade den inte.

• Oregistrerad
  • 2005-10-02 23:34

Vad är autosynkas?

(jag hoppas det räcker som svar)

• Medlem
  • Alvesta
  • 2005-10-02 23:44

Vad är autosynkas?

(jag hoppas det räcker som svar)

Att den automatiskt ser till att innehållet på datorn och iPoden är samma.

1
Bevaka tråden