Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Manual till Garageband

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skulle vilja ha tips om var man kan hitta en svensk manual till garageband?
Eller om någon kan skriva ner hur man använder detta program för att mixa
musik från Itunes.

Birgitta

  • Oregistrerad
  • 2005-10-03 19:37

Jag antar att du har tittat i den interna hjälpen i Garageband. (Lär dig mer om GarageBand).

Detta är Apples egna tips om Garageband, som tyvärr är på engelska, men där finns enkla och snygga små filmer:

http://www.mac.com/1/learningcenter/Modules/gbFirstSong_index.html

Hur menar du med att mixa musik från iTunes? Mixa ihop flera låtar med övergångar? Eller klippa och möblera om i låten? Du kan inte ta en låt från iTunes och t.ex. höja sången, eller sänka gitarren.

Tack för snabbt svar. Jag menar att man drar in låtar från itunes och sedan vill jag ex göra låten
kortare och ha en nedtoning. En annan fråga är Garageband bäst när man ska mixa musik eller finns något enklare och bättre redigeringsprogram?

  • Oregistrerad
  • 2005-10-03 23:29

Att förkorta, förlänga och nertoningar går utmärkt i Garageband. Enkelt och bra resultat. Inget finlir.

Det finns en uppsjö program som är bättre för ljudredigering: Audacity (gratis), Peak (14 dagars demo), Sound Edit (nedlagt). Jag har tyvärr ingen speciell erfarenhet av dessa. Själv redigerar jag i Logic.

1
Bevaka tråden