Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur välja ikon i sidebaren i Finder med tangentbordet?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Haninge
  • 2005-10-05 12:46

Kan jag på något sätt välja en ikon i sidebaren med tangentbordet?
Anledningen till att jag vill kunna göra detta är för att jag oftast navigerar runt i findern med tangentbordet, och att behöva släppa tangentbordet för att göra ett klick i sidebaren känns onödigt.

/* fumidus */

Varför klicka i Sidebaren? Använd Shift-Kommando-H för att gå till Hemkatalogen och navigera därifrån, eller Shift-Kommando-G och skriv in sökvägen direkt. Kolla i Gå-menyn för fler tangentbordskombinationer.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2005-10-05 13:06

Shift-Kommando-H funkar ju för de mappar jag har i sidebaren som ligger i hemkatalogen, men jag har en del nätverksenheter, externa diskar osv som jag bara har i sidebaren för enkelhetens skull.

Det hade varit guld värt för mig att kunna välja ikonerna i sidebaren med tangentbordet också, men jag får väl vänja mig av med att alltid kunna få som jag vill

/* fumidus */

Shift-Kommando-C för att komma åt datorn, och därifrån kommer du åt nätverksenheter och sånt tror jag

  • Medlem
  • Haninge
  • 2005-10-05 14:12

Shift-Kommando-C kan ju fungerar som en nödlösning, fast det e ju inte det jag vill. Jag förstår inte varför Apple's programmerare har utelämnat så vansinnigt mycket fiffiga detaljer, de måste väl ha provat gränssnittet och insett vikten av såna snabbtangenter själva! Eller?

/* fumidus */

Shift+Äpple+G - sedan tabbar du dig fram som i terminalen trycker enter så öppnas mappen.
Funkar det med...

Och varför ska Apple lägga till det när Quickkeys finns?

1
Bevaka tråden