Tack för svaret Ace,
Jodå jag tänkte vara "sedlig" och även lägga in en ren textfunktion.
Har sett att det går att göra på två sätt, dels som ett multi-content mail och dels som en kommentar i toppen av html-koden. Vilket är att föredra?
Jag är lite trög, och en newbie vad gäller dynamiskt genererade grejer från databaser. Kan du inte förklara lite mer specifikt hur jag gör för att få till länken http://www.mycoolsite.com/pelle_a.gif med automatik i DirectMail?
Jag har tittat på de taggar som går att infoga från DirectMail men det hjälper inte mycket. Måste jag göra på något annat sätt? FileMaker och DirectMail är vad jag har till förfogande för ivägsändande av mailet.
Angående personlig integritet:
Ja visst är det ett övervägande, och det vore pinsamt att logga för mycket och "åka fast". Men i vårt fall vill vi till en början bara lära känna våra läsare lite bättre. Vi vill veta vilka som verkligen läser det, hur lång tid det tar innan personen NN läser, och i förlängningen också kunna lista vilka artiklar som intresserar personen NN, och därefter eventuellt personifiera annonser och erbjudanden till NN. Väldigt eventuellt! Jag är själv en stor kämpe för min integritet, och en sådan funktion ska mer vara till nytta och effektivitet för mottagaren än för marknadsavdelningen.
I dag när det är ren text i mailen, vet vi att vi skickar till 10 000 prenumeranter, men har ingen aning om hur många som bara kastar/filtrerar bort det i stället för att göra sig besväret att avprenumerera.
Visst ser vi vilka som klickar på våra länkar, men vi vet ju bara i och med det att just den artikeln intresserat dem, och inte någon av alla resterande som inte klickat.