Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Digital Booklets från iTMS -funkar det?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-10-05 23:09

Jag har precis köpt mitt första hela album på iTMS "You could have it so much better" med Franz Ferdinand. iTMS utlovar "The iTunes version of YCHISMB also includes a digital booklet". Var hamnar den? Inga spår av den under "Purchased Music" eller under Franz Ferdinand i iTunes Library. Den nya "Search Bar"-en hittar inga Booklets alls i mitt Library. iTunes Help ger ingenting heller och att felanmäla tar 72 timmar (får se vad dom svarar). Är det någon som lyckats få ner Franz Ferdinands booklet? Eller är vi fler som blivit blåsta?

• Avstängd
  • International user
  • 2005-10-06 00:18

Tror att de har glömt addera den filen i den Svenska afffären, om du går in på iTMS USA, så ligger den med i fillistan på det albumet, det gör den inte på den svenska.

Avvakta och se vad supporten svarar.

• Medlem
  • 2005-10-06 13:32

Väntar på svar, men det ser väl ut som man blivit blåst. Det är inte första gången som de fckr upp informationen för svenska iTMS. Hur många gånger händer det inte att en artist i listan "Featured Artists" bara ger svaret att artisten inte är tillgänglig i det här landet?

• Medlem
  • 2005-10-30 19:15

Pengarna tillbaka!

Det tog lite tid och ett par mail. Först kom ett standardsvar (efter två veckor) med "se till att du har senaste versionen av iTunes", "Check for purchased music" osv. Jag svarade:

"I've followed your instructions to look for purchased content. All music from the purchased album is there, its only the digital booklet that is missing.

I did som research and found that apparently the booklet was only ment to be available from the US iTMS, not the Swedish. I made my purchase from the Swedish store and at that time, it was clearly stated that a digital booklet was included. Two days later, you removed that information.

That is, at the time of my purchase you stated that the booklet was included which it was not. I payed for a described product that I did not receive. What will you do about that?"

Efter fem dagar kom svaret:
"Thank you for purchasing music from the iTunes Music Store.

We're sorry for the delay.

We're sorry the album you purchased didn't meet the standard of quality you have come to expect from the iTunes Music Store. We take the quality of our products very seriously and we will be investigating the issue you reported in depth.

We have taken the liberty of issuing a refund for your purchase. The credit should be posted within 3-5 business days.

Please do not repurchase this title in the next two weeks. This will give us time to resolve the issue with the title or remove it if we need to.

We hope that you continue to enjoy purchasing music from the iTunes Music Store."

Och pengarna på kontot två dagar senare. Än så länge kan jag spela skivan, men återstår att se om de även drar in licensen.

• Medlem
  • Munkedal
  • 2005-11-28 19:19

Jag tänkte köpa Madonna "Confessions on a dancefloor Delux version" och då ska man få med en Digital Booklet och en video av "Hang Up" båda två finns med i fillistan även på iTMS Sverige.

Men när jag klickar på "Add album" och albumet hamnar i min kundvagn finns det bara 13 objekt med varar 12 är låtar och en videon till "Hang up", inga spår av Digital booklet där.

Någon som vet om den ska synas där? Eller om den nerladdas i alla fall?

1
Bevaka tråden