Jag hade väldigt stor nytta av Professional PHP Programming (den som iBib tipsade om) när jag skulle börja med PHP förra våren. Den börjar dock bli lite gammal (publicerad i december 1999), när den skrevs var fortfarande PHP 4 under utveckling och det har hänt lite sedan dess. Ett tag såg det ut som att en ny version var på väg, men jag hittar inget om det nu på Wrox hemsida. Däremot finns Beginning PHP4 som är lite nyare och riktar sig mera mot nybörjare. Har inte kollat in den själv.
Jag har även PHP Pocket Reference, den lilla boken som Mattias snackar om antar jag, men jag har använt det så mycket. Dock skriven av Rasmus Lerdorf själv, bara en sån sak!
Ska du hacka PHP är chansen stor att du kommer i kontakt med MySQL. Då är boken MySQL från New Riders en mycket bra bok att ha i bokhyllan när datorn. Även den är dock från december 1999.
I våras köpte jag PHP Developer´s Cookbook, som verkade lovande och hade fått bra kritik på Amazon. Men den var inte så himla bra, jag hittade en hel del fel i den. Men jag kanske inte är den ende som gjorde det för den kommer ut i en andra upplaga mot slutet av detta år.
Jag köpte även PHP and MySQL Web Development, men ärligt talat har jag inte bläddrat så mycket i den så att jag kan uttala mig om den...
Sen så finns det ju en miljon sidor på nätet med information om PHP, det är bara att söka och du hittar mer än du har tid att läsa kan jag lova!
[ 22-11-2001: Meddelandet ändrat av: Adrian B ]