Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur Avinstallera Anacron ?

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-10-09 12:56

hej

inst. Anacron för en dag sen. Kan dock inte hitta det i prog. mappen eller verktygsprog. mappen.
vill nämligen avinst. det för att testa en sak men hur tusan gör man?

MVh

Patrik

• Medlem
  • Alingsås
  • 2005-10-09 16:55

Tusen tack

• Medlem
  • Alingsås
  • 2005-10-10 09:31

Hittar inte den där etc mappen (antar att det är en mapp) som det står om på den sidan.
Dessutom har jag ingen Hjälpfunktion på min Tiger så jag kan inte söka på det

Det där är dolda mappar. Ta hem programmet File Buddy så kan du lista hårddisken och se alla mapparna.

/etc/ finns i rooten av ditt filssytem, dold i Finder eftersom man inte ska pilla i den om man inte vet vad man gör... du når den via "Gå till mapp..." under Gå menyn eller via terminalen.
Du kommer behöva vara root för att radera saker ur den.
Och vad du gör ta inte bort hela den mappen...

• Medlem
  • Alingsås
  • 2005-10-10 10:08

ok, tack för hjälpen. men min mapp ser inte ut som på sidan över hur man avinst. Anacron.
min ser ut så här:

# The periodic and atrun jobs have moved to launchd jobs
# See /System/Library/LaunchDaemons
#
# minute hour mday month wday who command

Men kanske måste man vara root för att se den rätt ??
Ledsen med alla frågor men får inte i gång min "Hjälp" i OS X

PS. Så här ser anacrontab filen ut:

# /etc/anacrontab
#
#period delay job-identifier command
1 5 cron.daily periodic daily
7 10 cron.weekly periodic weekly
30 15 cron.monthly periodic monthly

• Medlem
  • Alingsås
  • 2005-10-11 09:41

ingen som vet hur man får bort Anacron ?

Skriv till snubben här och fråga:
http://members.cox.net/18james/anacron-tiger.html

• Medlem
  • Alingsås
  • 2005-10-11 14:22

tack, men hittar faktiskt inget sätt att skriva till han.

Längst ned till höger.

• Medlem
  • Alingsås
  • 2005-10-11 16:56

jo men den sida som dyker upp då ger mig ingen info om "James" och hur man når han. Den sidan laddas otroligt segt och länkarna fungerar knappt i min Safari heller. Kanske missar jag nått på sidan.

Ja du kanske missar hans epostadress nere till höger (klicka namnet)

• Medlem
  • Alingsås
  • 2005-10-11 17:48

Nu startar mailprog. när jag klickar på hans namn "Ronald Florence".
Tusen tack för svaret/en men sidan beter sig väldigt skumt i Safari alltså. Innan har inget hänt när jag klickat där.
Jaja .. nu mailar jag han så får vi se vad han säger

Ett tips för Safari.

Aktivera Visa statusfältet i menyn Innehåll. Det läggs då till en list i botten. När du nu svävar över länkar kan du se i botten var länken leder innan du klickar.

• Medlem
  • Alingsås
  • 2005-10-11 18:02
Ursprungligen av Anders Täpp:

Ett tips för Safari.

Aktivera Visa statusfältet i menyn Innehåll. Det läggs då till en list i botten. När du nu svävar över länkar kan du se i botten var länken leder innan du klickar.

Ah..kanon. Tack !

Ursprungligen av basic:

hej

inst. Anacron för en dag sen. Kan dock inte hitta det i prog. mappen eller verktygsprog. mappen.
vill nämligen avinst. det för att testa en sak men hur tusan gör man?

MVh

Patrik

Har du haft några problem med programmet? Jag kör det själv, så jag undrar om det är någonting man ska vara uppmärksam på. Än så länge verkar det schysst, man behöver ju inte göra ett smack efter installationen. Kändes härligt geekigt att installera.

• Medlem
  • Alingsås
  • 2005-10-15 10:53

Inga problem med programet, dock slutade min iMac att gå i viloläge efter ha inst. Anacron. Tror jag tagit bort det nu men den går inte i viloläge ändå. BuggMac

Fick du kontakt med Ronald? Om han gav några avinstallationsinstruktioner så kan du väl lägga in dom i tråden så den blir komplett.

• Medlem
  • Alingsås
  • 2005-10-15 11:31

har inte fått det. Men på den sidan om talar om hur man avinst. står hur det SKALL se ut i filen crontab, så jag kopierade det och la in. Hoppas det är rätt

Jag har en utskrift hemma (är bortrest över helgen) där jag har för mig att det finns instruktioner för avinstallation. Jag ska kolla när jag kommer hem.

• Medlem
  • Alingsås
  • 2005-10-15 18:38

Tack gärna !

1
Bevaka tråden