Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hur används en .dll fil?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-09 22:06

Jag har laddat ner en demo på en plugin och allt som kom ner var en fil med filändelsen .dll.
Har ingen aning om hur jag skall använda filen är det någon som har erfarenhet av detta och kan ge ett tips?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-09 22:10

Oj, endast windows märkte jag det förklarar en del :rolleyes:

• Oregistrerad

är inte .dll filer till windows? Kan vara det som är felet..
Nån som är mer kunnig kanske kan fylla in?

• Oregistrerad
Ursprungligen av Fred!:

Jag har laddat ner en demo på en plugin och allt som kom ner var en fil med filändelsen .dll.
Har ingen aning om hur jag skall använda filen är det någon som har erfarenhet av detta och kan ge ett tips?

Windows?
Sent ute...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-09 22:12

Jo jag märkte det. Tack för svaren iallafall

• Oregistrerad
  • 2005-10-09 22:12

hehe du hann före ( fan ta dej sega bredband )

EDIT: tre samtidigt, vad är oddsen?

• Oregistrerad
  • 2005-10-09 22:13

du fick iaf svar snabbt =P

• Medlem
  • Malmö
  • 2005-10-10 03:20

.dll står för dynamic link library.

Det innebär olika bibliotek med en massa funktioner som gör en enda sak. Till exempel du har en dll fil som innehåller alla functioner som innebär att öppna och förändra storleken på ett fönster. Du har en annan dll som fixar att den ritas upp korrekt och en tredje som ser till att knapparna kommer på plats. Ungefär så är windows uppbytggt till en del. o.O

• Medlem
  • International user
  • 2005-10-10 09:50

Jag tror en del programtillverkare har varit lite slarviga i sitt kodande av Windows, och sedan, Mac versioner av sina program. Det vill säga att de försöker att hålla så mycket lika mellan Win och Mac versionerna, däribland biblioteken/plug-ins, i form av .dll filer.

Såvida jag kommer ihåg så gav en '.dll' sökning, på min Mac, en hel del hittar på, bla. Adobe produkter.

Vilket program är plug-in'en till?

/m

1
Bevaka tråden