Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Panik!! Badboll efter bildskärmsrotation

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag lekte runt i bildskärmsinställningarna och råkade välja att rotera min ena skärm.
Det skulle jag inte ha gjort eftersom alla öppna fönster försvan samt att den skärm som är intakt bara visar badboll. Vad ska jag ta mig till? Jag vill helst inte starta om utan att spara det jag har öppet.
Ctrl-Alt-Del?

• Oregistrerad
  • 2005-10-09 22:20

ända jag kan komma på är att tvångsavsluta. kan inte namnet på knapparna men det är iaf den tangenten som också alt på sig, cmd och esc.

Har försökt det, men det funkar inte, antagligen för att rutan kommer upp på andra skärmen som slutat funka.

EDIT: Skitsamma, startade om datorn.

Är det nån som vet när det är planerat att OSX ska lämna betastadiet?

• Oregistrerad
  • 2005-10-09 22:27

kan du inte koppa ifrån en skärm så att alla fönster hamnar på den andra? Händer så på min powerbook iaf.

EDIT: Kan man vrida skärmen på de bärbara också? Hade varit skojj att prova

Du får helt enkelt sluta pilla på saker du inte förstår i fortsättningen :rolleyes:

Ursprungligen av HerrOber:

Du får helt enkelt sluta pilla på saker du inte förstår i fortsättningen :rolleyes:

Ja, det var dumt av mig att inte inse att skärmrotation egentligen betyder tvingas-starta-om-datorn-och-förlora-det-du-gjort-den-senaste-halvtimmen.

• Oregistrerad
  • 2005-10-09 22:53

men seriöst, har du ingen humor eller? Det kan ju inte ha varit något viktigt du höll på med eftersom du var inne och pillade på skärmrotationsinställningar..

1
Bevaka tråden