Är det någon som har lust att ge mig en snabbstart på applescript. Jag vill ha ett exempel på hur man flyttar filer automatiskt vid ett visst klockslag. Det jag vill göra är alltså att kopiera ett antal mappar från min Xserve till en NT-burk varje kväll klockan 10.00. Om någon som håller på med applescript kan ge mig ett exempelscript på detta skulle jag bli tacksam. Utifrån den är det lättare sedan att gå vidare om jag ser att det är användbart.
Varför vill jag säkerhetskopiera en x-serve med raid5?
Jo, förra veckan skulle en på vår repro kopiera över en CD till en jobbmapp på X-serve. I slutet av kopieringen kom ett meddelande om att en fil redan fanns och en fråga ställdes om filen skulle skrivas över. konstigt, eller hur? Om man gör en ny tom mapp och drar över en mapp från en CD ska det väl inte kunna finnas en fil att skriva över. Då avbryter man kopieringen naturligtvis. Fundersam bestämmer man sig då för att göra om det hela och drar det som nyss har blivit kopierat till papperskorgen. Då raderas mappen förståss, men här försvinner även alla mappar i längre upp i mappsystemet!!!! Detta scenario kan jag återskapa och finner ut att vid kopieringen förvandlas en quarkfil till en referrens på hela nätverksmappen!!!
Jag litar inte längre på OsX, fast jag så gärna skulle vilja.