Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Montera i flera frames samtidigt i InDesign?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

(Jag dubbelpostar samma fråga på flera forum, sorry om nån irriterar sig.)

Någon som vet om man kan montera samma bild in i flera frames samtidigt i InDesign? (Jag jobbar i InDesign CS.)

Du kan rita dina rutor, markera dem och skapa en sammansatt bana och sen montera. Men kanske inte den effekten du är ute efter? Testa!

Nej det var inte riktigt så jag ville göra. Jag vill åt nån slags "in med den här bilden i alla de här rutorna"-funktion, så man slipper upprepa montera flera gånger.
Finns det kanske nåt sätt att scripta eller så?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-11 08:19
Ursprungligen av marie rosell:

Nej det var inte riktigt så jag ville göra. Jag vill åt nån slags "in med den här bilden i alla de här rutorna"-funktion, så man slipper upprepa montera flera gånger.
Finns det kanske nåt sätt att scripta eller så?

Säkert, om du väntar tills Hedman vaknar - så brukar han ha fiffiga svar till indesign
'=)

/Tangen

Om det är Indesign CS2 så upptäckte jag att den nu fattar lite bättre vad den ska göra med drop från skrivbordet. Släpper man in en bild på en befintlig bildram så byts bilden ut. Att montera flera exemplar av samma bild blir då bara 2-3 drop från skrivbordet på de olika bildramarna. Markera sen alla ramarna samtidigt och välj "centrera bild", "passa in i ramen" eller vad du nu vill göra.

1
Bevaka tråden