Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

problem med att mail kopplar ner @home.se adresser

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har fler detta problem? Har 2 @home och en @gmail som alla går via pop3 stöd. Men mail loggar ständigt ner en av @home adresserna. Hela jävla tiden. så att man måste högerklicka och välja "koppla upp".. och då kanske det fungerar... eller så hoppar det igång efter ett tag.

otroligt störande och jag har inte det problemet med thunderbird på PC eller mAC.. eller gmail-adressen

Är det nåt knas med home och mail eller?

Har exakt samma problem och exakt samma sättning som du: en home-address och en gmail-address. Gmail'en funkar som en klocka, Home-addressen strular till och från, mest hela tiden. Den frågar efter mitt lösenord, men vägrar att hämta mail även efter att man upprepade gånger skrivit in rätt lösen. Efter ett tag kopplas den ned. Sen helt plötsligt kan det börja funka igen. Jag har fått för mig att problemet ligger hos Home.se och inte i Mail, men det är bara ett antagande från min sida.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-11 21:10
Ursprungligen av Converge:

Har exakt samma problem och exakt samma sättning som du: en home-address och en gmail-address. Gmail'en funkar som en klocka, Home-addressen strular till och från, mest hela tiden. Den frågar efter mitt lösenord, men vägrar att hämta mail även efter att man upprepade gånger skrivit in rätt lösen. Efter ett tag kopplas den ned. Sen helt plötsligt kan det börja funka igen. Jag har fått för mig att problemet ligger hos Home.se och inte i Mail, men det är bara ett antagande från min sida.

Upplever på pricken samma strul med min @home.se adress. Man blir rätt less. Oftast går det att logga in via webmailen, men inte alltid. Deras servar är regelbundet nere. Jag försöker avveckla den adressen bara därför.

Men samtidigt så upplever jag som sagt inte samma problem i thunderbird

men sant, @home är rätt dåliga, borde fasa ut mina mejl till gmail

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-04-12 00:29

Jag har också mycket strul med detta, dock inte med en @home.se adress utan via mitt webbhotell. Nu har också mail som jag har läst ibland blivit markerade som icke lästa.

Det strular bara med den servern och inte med min skolmail. Det går dessutom hur bra som helst med Thunderbird så jag fattar ingenting...

Kan ju vara av intresse för dem som fortfarande har home.se :

Därför flyttar home till ny mailplattform
Du behåller din mailadress och lösenord och loggar in som vanligt
Bytet till nya plattformen sker den 3 maj
Du får 300 MB inbox
Det är några saker du måste tänka på (se checklistan nedan)

Därför byter home plattform
Efterfrågan på en större inbox, bättre virus och spamskydd samt en stabilare tjänst gör att home nu flyttar in i en ny plattform. Den nya plattformen ska öka tillgängligheten för tjänsten och som användare kommer du även att få en del nya funktioner och en mailbox på hela 300 MB.

• Oregistrerad
  • 2006-04-12 15:55

Ja home-servern verkar ligga nere ibland, och då frågar Mail om lösen...

Angående bytet, tycker det blir riktigt dåligt pga två saker: Ingen vidarebefordran och ingen IMAP. Det är exakt de två saker som jag tycker är så bra... Nu blir man ju låst till home-adressen. Kollar man på den i Mail via POP så synkas det inte med webbmailen osv... usch! Ska nog gå över till gMail helt och hållet jag med!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-08 18:04

Har problem efter homes serverbyte (till spray är det ju). Har lyckats får POP-mailen att funka i Mail, men inloggning på deras webmail funkar inte i Safari . Det går bra i firefox.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2006-05-08 21:46

Jag bytte också bort @Home pga av deras strul.

1
Bevaka tråden