Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sailing Clicker 3.0 ute nu!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-10-11 23:37

Så har då äntligen Sailing Clicker 3.0 kommit ut. Jag har som så många andra en SE K750i som inte har fungerat med tidigare versioner men nu blir det åter aktuellt att skaffa detta fantastiskt påhittiga program. Jag undrar bara lite om någon vet vilka fördelar (utom ökade modellstödet) som finns med den nya versionen och lite om hur ni använder programmet.

Kanonprogram, som än så länge tyvärr är lite buggig i kombination med Apples Bluetoothmus och Bluetoothtangentbord.

/M

Trevligt! Får vi med tvåan någon rabatt på licensen till trean?

• Medlem
  • Skänninge
  • 2005-10-14 22:00
Ursprungligen av Kristofer:

Trevligt! Får vi med tvåan någon rabatt på licensen till trean?

Det är gratis så vitt jag förstår…

Men!

Om man har ett trådlöst Apple-BT-tangentbord så funkar inte kopplingen med K750i, och det verkar inte som det går att fixa heller enligt deras FAQ. Surt…

• Medlem
  • Neverland
  • 2005-10-15 00:00
Ursprungligen av Clas:

Om man har ett trådlöst Apple-BT-tangentbord så funkar inte kopplingen med K750i

Och jag som har båda. *säger fula ord*

Fast jag har inte uppdaterat till Tiger ännu. (Om nu det har med saken att göra).

Jag har ännu ej provat Clicker, utan kört med den inbyggda fjärren i K750i. Tänkte dock prova och eventuellt skaffa Clicker.

- Är Clicker mycket bättre än den som redan finns inbyggd i K750i?

Ursprungligen av filuren:

Och jag som har båda. *säger fula ord*

Fast jag har inte uppdaterat till Tiger ännu. (Om nu det har med saken att göra).

Jag har ännu ej provat Clicker, utan kört med den inbyggda fjärren i K750i. Tänkte dock prova och eventuellt skaffa Clicker.

- Är Clicker mycket bättre än den som redan finns inbyggd i K750i?

Sover Dolly Parton på rygg? Bajsar björnar i skogen?

Ja den är ju så överlägsen nåt kan vara. Läsa nya mail, bläddra bland musik och bilder, se albumbilder mm mm. Styr både PowerPoint och Keynote. Riktigt hög imponeringsfaktor!

Ja, jag köpte som "early bird" (rabatterat pris innan skarpa releasen om jag minns rätt), och det funkar fortfarande. Mycket generöst

• Medlem
  • Höganäs
  • 2005-10-14 23:12
Ursprungligen av Christofer:

Ja, jag köpte som "early bird" (rabatterat pris innan skarpa releasen om jag minns rätt), och det funkar fortfarande. Mycket generöst

Samma här. Och nu har jag fått låna en Palm Tungsten T, så nu har jag tillgång till BT igen!
(Gjort mig av med T630 ).

*provar*

Funkar klockrent!

Mycket generöst är ordet! Mycket bra program som funkar bra att imponera prylnördar med! Gud vad kul jag hade en timme med att testa och skryta om alla funktioner!!

• Medlem
  • Neverland
  • 2005-10-15 00:13

Men grejen är att jag redan kan styra ppt och allt annat med det som redan finns inbyggt i K750i.

(du glömde ”har påven en rolig mössa?”)

Jag tycker inte Påven har så rolig mössa. Den är mest ful.

Och även om jag vet att det går att styra t ex ppt med K750 utan Clicker så är det ju mycket snyggar och häftigare med Clicker. Och iPhoto kan du inte styra. Du kan inte söka på låtar, artister eller bläddra bland spellistor i iTunes utan Clicker. Du kan inte se albumart på mobilen utan Clicker.

Så jag tycker Clicker helt klart är värt pengarna. Om inte annat för att det imponerar på folk.

• Medlem
  • Neverland
  • 2005-10-15 00:33

Okej, du har säkert rätt.

iPhoto har jag nästan aldrig använt, än mindre gillat. Men det är offtopic. iTunes däremot.. Det vekar ju trevligt att kunna söka bläddra låtar. Det kan jag ju inte idag.

Jag ska ta saken under övervägande.

(Bara så du vet: påvens mössa är mer rolig än ful)

1
Bevaka tråden