Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Internet Explorer 5.2.3 fungerar ej.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-10-12 08:38

Hej

Har tagir hem Internet Explorer 5.2.3 och får upp en .pkg fil som jag dubbelklickar på. då startar som vanligt intalleraren och det står lite om IE, sen skall man klicka på "Nästa" men då kraschar installeraren och inget händer?
Någon som testat IE och vet att det skall fungera ?

Vad pratar vi för system?
IE är nerlagt för Mac (och tur är det) så jag är inte förvånad att det den inte fungerar i Tiger.

• Medlem
  • Alingsås
  • 2005-10-12 08:56

Ja jag kör tiger. Är den nerlagd? ok, för tillfälligt så är inte Safari certifierat av Föreningssparbanken men det är ju Ie i allafall. Får ta hem Mozzila då. Tack för svaret i allafall

IE-Mac lades ner samma dag som Safari 1.0 kom.
IE-Mac ska inte blandas samman med IE för Win... det är två helt olika saker men med samma namn.
IE-Mac är en vedertygelse som vilken virusmakare som helst får skriva ett virus för så att den raderas för evigt i hela världen...

Safari har aldrig varit ett problem tillsammans med FSB. Gillar man det inte så finns ju Firefox.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-12 12:14
Ursprungligen av basic:

Hej

Har tagir hem Internet Explorer 5.2.3 och får upp en .pkg fil som jag dubbelklickar på. då startar som vanligt intalleraren och det står lite om IE, sen skall man klicka på "Nästa" men då kraschar installeraren och inget händer?
Någon som testat IE och vet att det skall fungera ?

Har för mig att jag råkade ut för ngt liknande vid en ominstallation.
Jag provade att hämta IE via versiontracker istället för mactopia.com (eller om det var tvärtom).
Minns inte exakt, men när den .pkg filen inte gick att installera så fungerade den andra, så prova...

//mmi

1
Bevaka tråden