Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TiBook 400Mhz + 17" Apple studio display TFT?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-12 18:11

Nu har jag en skärm på gång som har en ADC-kontakt. På min bärbara finns det bara en analog VGA -utgång. Finns det nåt sätt att koppla ihop dessa på? Skärmen är inte köpt än, och jag måste utreda detta innan kl 10 imorgon. Modeller framgår av titeln på tråden...

Snälla, hjälp mig. Funkar et på nåt vis? Adapter? Dyrt?
/Christian

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-13 08:44

Ja, det var inte det lättaste. Verkar som den enda vägen är Gefens omvandlingsapparat för 3500kr. Däremot har jag en DVI på min stationära G4, som kan fungera med en Gefen-adapter (Apple kostar 1000kr!!!) som säljaren har. Det är bara att hålla tummarna, nu när man har kånkat med eländet för att testa innan köp...

eftersom du lagt in det här i Mac OS 9-forumet så är det nog ändå mindre chans att det funkar. Jag har nämligen för mig att Apples platta skärmar endast funkar med vissa skärmkort i Mac OS 9.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-13 12:26

Ja, tanken var först att jag skulle kunna köra den på min bärbara med OS9, men nu har jag som sagt givit upp det. Däremot har jag fått den att fungera på min stationära med DVI, fast med en Gefen Conversion box som jag fick med för en hundring! Och på den stationära har jag OSX, så nu är allt frid och fröjd!

1
Bevaka tråden