Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple nyheter från special event idag

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-10-12 19:54

Så här kommer jag med nyheterna:

än så länge vet vi att apple har släppt:

Apple has announced the iPod with video capabilities. 320 x240 resolution 2.5-inch screen. MPEG4

Nya iMacs 1.5GHz - 2.1GHz in 17" and 20". Prices $1299, $1359, $1699, $1759. iMacs come with FrontRow Bluetooth Remote, iSight

New application called "Photobooth"

iTunes 6.0 on its way

2000 music videos available from iTunes Music Store

Va tycker ni då?

• Oregistrerad
  • 2005-10-13 00:04

Studentrabatterna klara hos Mecenat Apple Store

Ursprungligen av icep:

Så här kommer jag med nyheterna:

än så länge vet vi att apple har släppt:

Apple has announced the iPod with video capabilities. 320 x240 resolution 2.5-inch screen. MPEG4

Nya iMacs 1.5GHz - 2.1GHz in 17" and 20". Prices $1299, $1359, $1699, $1759. iMacs come with FrontRow Bluetooth Remote, iSight

New application called "Photobooth"

iTunes 6.0 on its way

2000 music videos available from iTunes Music Store

Va tycker ni då?

Studentrabatterna klara.

Nya iMac med inbyggd iSight
17" 12 145kr
20" 15 745kr

iPod
2 875kr för 30GB och 3 865kr för 60GB är grymt.
För studenter.
www.mecenat.se/apple.asp

Jonas

• Oregistrerad
  • 2005-10-13 06:26

Det ser ut som om eMac har försvunnit från sortimentet
Min favorit dator.

Ursprungligen av kapatekk:

Det ser ut som om eMac har försvunnit från sortimentet
Min favorit dator.

Känner också att det är tråkigt att höra, tur att jag nyligen köpt min.

Inga jättestora överaskningar direkt den här gången, men visste, den nya iPoden i svart med
gravyr hade varit något.

Kollat Svenska Apples hemsida lite idag, det är ju inte direkt så att man impas av deras förmåga
att uppdatera sidan, skulle väl ha varit klart med allt vid det här laget...tycker jag i alla fall!

Typiskt, där fick man inteckna sin nästa lön. Måste ha en IPod med video, det har jag hoppats på sen jag sålde min Archos 420 vilket var ett stort misstag. En powerbook är liksom inte alltid grejen när man vill titta igenom en säsong av West Wing eller två på tunnelbanan.

Som vanligt blir det alltså Apple som lägger beslag på min lönecheck.

Jag har två saker att gnälla över:

1) iSight-ögat på nya iMacen är fult. Jättefult. Säkert en bra maskin och allt men ful. Original iSight är snyggare. Skönt att de har börjat skicka med Mighty Mouse till alla macar numera.

2) Personligen så tycker jag att det är illa nog att kolla på DVD på 28" widescreen-TVn hemma. Om man vill kolla på video med en så liten skärm (som på nya iPod), då har man tråkigt.

Apple har lyckats bygga en bärbar musikspelare som kan ge snudd på hi-fi ljud, men jag tvivlar på att man kan göra en hi-fi video-spelare. Jag tror att detta mest är ett utspelande för att försvara sin marknadsposition. Man måste ha högre upplösning ---> mycket större skärm för att ge hi-fi klass på bilden. Jag klankar inte ner på själva produkten, det är nog en mycket fin liten maskin. Det är steget från vad jag tror var det ursprungliga resonemanget jag kritiserar.

• Oregistrerad
  • 2005-10-19 23:23

eMac borta. Okej. Men den borde ha ersatts av en snik-iMac då. Typ en 1,7 Ghz 17"-modell med 40 gb hd (som gick att byta mot 80-200 gb) och combodrive.

1
Bevaka tråden