Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya iMacens fjärr till Mac Mini?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-10-13 10:55

Läste på Apples hemsida om den nya iMac G5:an och att den har en liten fjärrkontroll som man kan styra video, bilder och musik med.

Är det någon som har koll på om man kan köpa denna separat och köra till sin Mac Mini? Och få motsvarande funktioner?

Oscar

• Oregistrerad
  • 2005-10-13 11:13

Så vitt jag förstått så använder den IR för att kommunicera, vilket inte mac mini har. möjligtvis så går det att köpa något usb-IRöga, men jag vet inte riktigt, men det är nog tveksamt. väldigt synd.

Ja, du kan köpa den separat. Men bara för användning med nya iMacs eller den nya universella iPod-dockningsstationen.

Nej, du kan i dagsläget inte använda den till din Mac mini.

Förhoppningsvis släpper Apple Front Row fritt så att man kan installera det på t.ex. Mac mini. Då är det enkelt att använda t.ex. sin mobiltelefon och Salling Clicker för att styra. Det som saknas är alltså programmet Front Row.

Det är lite snålt att dom kör med en IR-fjärr, nån som vet vart mottagaren sitter på iMacen?

Apple skriver ju:
"the Apple Remote gives you total command of your music, photos, videos and DVDs from anywhere in the room"

Undra hur dom tänkt att IR-fjärren ska fungera från "anywhere in the room"?

Det är iSight-kameran som är mottagaren. Och därmed är det inte omöjligt att äldre iSight-kameror också kommer att fungera som mottagare. Fixar inte Apple stöd för det, så lär någon smart hemmapulare fixa mjukvaran på nolltid.

/M

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-14 14:05
Ursprungligen av Martin Belak:

Det är iSight-kameran som är mottagaren. Och därmed är det inte omöjligt att äldre iSight-kameror också kommer att fungera som mottagare. Fixar inte Apple stöd för det, så lär någon smart hemmapulare fixa mjukvaran på nolltid.

/M

Nopp, mottagaren sitter inte i kameran. Sitter i iMacen. Funkar bara med nya iMacar och nya dockningssstationer till iPod.

/glemme

• Oregistrerad
  • 2005-10-14 00:31

Jag har en keyspan ir-mottagare och fjärr. Kanske någon som är intresserad av att köpa? Det är en liten fjärr som användes tillsammans med Eye-tv. Mitt problem är att jag inte har några fler usb-portar, därför får den ligga i lådan

OK, fel av mig. Den sitter förmodligen brevid den inbyggda iSighten.

/M

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-14 18:06

Njae, det gör den inte heller.

Haha. Fasen glemme, kläck ur dig var den sitter då!

/M

• Medlem
  • Kungälv
  • 2005-10-14 18:50

Ponera att den sitter i iSight:en. I så fall så kan vi kanske vänta oss en ny version av den separata iSight:en som gör det möjligt att använda fjärrkontrollen och Front Row med andra Mac-modeller.

Annars så sitter den väl i kanten på bildskärmen.

• Medlem
  • Mjölby
  • 2005-10-14 22:43

Den sitter (nog) bakom Apple-loggan!

1
Bevaka tråden