Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod 5G saknar "dataport"?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-10-13 16:33

Nån mer än jag som noterat att nya iPoden saknar porten som används till till exempel iTrip och massa andra tillbehör. Den nya iTripen ska man ju tydligen placera i dock-porten men hur är det med "hörlurs-kontrollen" tex? Kommer den att placeras i dock-porten och köra ljudet därigeom eller kommer man behöva en kontroller i docken och hörlurarna i ljudporten? Grymt osmidigt i så fall när man har den i fickan tex att ha sladdar ut från båda uppe och nere.

Ursprungligen av xtimmyx:

Nån mer än jag som noterat att nya iPoden saknar porten som används till till exempel iTrip och massa andra tillbehör. Den nya iTripen ska man ju tydligen placera i dock-porten men hur är det med "hörlurs-kontrollen" tex? Kommer den att placeras i dock-porten och köra ljudet därigeom eller kommer man behöva en kontroller i docken och hörlurarna i ljudporten? Grymt osmidigt i så fall när man har den i fickan tex att ha sladdar ut från båda uppe och nere.

Det borde inte behövas. Dataporten i botten av iPoden har en ljudutgång, som du säkert märt eftersom man kan spela musik från en dockningsstation utan att ha någonting inkopplat i hörlurskontakten

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-10-13 16:57

Mm det känns som den bästa lösningen, men jag blev lite orolig fram tills det jag såg att det kommit en iTrip till nya ipoden att det skulle vara slut på roliga tillbehör.

Vafrör har apple tagit bort alternativet med fjärrkontroll på lurarna? Jag vill ju inte hala min iPod upp och ner varje gång jag vill byta låt. Förbaskat dumt. Och inget alternativ har dom presenterat heller. Det är väl egentligen det enda jag tycker är riktigt dåligt med den nya ipoden.

Ge mig fjärrkontroll!

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-10-13 17:26

Ja jag blev riktigt besviken när jag skulle beställa min nya ipod och inet kunde välja till fjärkontrollen. för det är ju drygt som satan att behöva plocka upp ipoden, stänga av knapplåset, byta låt, låsa den och stoppa ner den igen bara för att byta låt vilket jag gör ganska ofta.

shuffla?? Skit i att låsa den...skit i att köpa en ny pod...jag förstår inte problmet...

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-10-13 19:40
Ursprungligen av Kellogs:

shuffla?? Skit i att låsa den...skit i att köpa en ny pod...jag förstår inte problmet...

skämtar du?

• Oregistrerad
  • 2005-10-13 18:08

eller skapa on-the-go-lista när du väl har den uppe... förutsatt att du vet vilka låtar du gillar och har lite framförhållning
spela låtar som man bara vill bläddra förbi är ju inte så värt.

nope, jag skojar verkligen inte?? jag förstår faktiskt inte vad problemet är??

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-14 07:42
Ursprungligen av Kellogs:

nope, jag skojar verkligen inte?? jag förstår faktiskt inte vad problemet är??

Problemet är att det är betydligt jobbigare att hala fram ipoden ur väskan/jackfickan för att byta låt, tillfälligt pausa eller justera volymen. Tack vare min nuvarande ipods fjärrkontroll slipper jag det eländet, vilket är skönt eftersom jag utför sådana operationer kanske 5-15 gånger under min väg till jobbet varje dag. Jag skulle gärna byta till en ny ipod, min nuvarande är antik, men bristen på fjärrkontroll är verkligen ett stort minus i mitt fall och säkerligen även för många andra. Varför kan du inte förstå det? Det är ungefär som att ställa sig frågande till varför folk skulle klaga om apple tog bort möjligheten att ansluta en extern mus till powerbookarna.

• Medlem
  • International user
  • 2005-10-14 08:57
Ursprungligen av tei:

Problemet är att det är betydligt jobbigare att hala fram ipoden ur väskan/jackfickan för att byta låt, tillfälligt pausa eller justera volymen. Tack vare min nuvarande ipods fjärrkontroll slipper jag det eländet, vilket är skönt eftersom jag utför sådana operationer kanske 5-15 gånger under min väg till jobbet varje dag. Jag skulle gärna byta till en ny ipod, min nuvarande är antik, men bristen på fjärrkontroll är verkligen ett stort minus i mitt fall och säkerligen även för många andra. Varför kan du inte förstå det? Det är ungefär som att ställa sig frågande till varför folk skulle klaga om apple tog bort möjligheten att ansluta en extern mus till powerbookarna.

Nåja extern mus till en PB är ju ändå onödigt

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-10-13 19:48

Problemet är att om det kommer en låt som man inte vill höra (nej jag har inte haft tid att betygsätta typ en veckas musik) så måste man göra den proceduren istället för att bara trycka på en knapp på sladden. vad är det svåra att förstå med det?

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-10-13 20:03

Skit samma, jag tror du vet vad jag menar. Du behöver itne göra dig besvär att svara.
Så? Har nån hört nått om någon ny kontroll till den?

När det inte finns prylar får man använda det man har lite smartare. Att slänga ihop en playlist är inte så tidsödande.

1
Bevaka tråden