Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quartz 2D

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon här som har lite Quartz 2D erfarenhet? Jag försöker skapa en bitmapcontext men den vill inte. Jag använder colorspacet från det normala devicen. Jag skapar en bild som är 320x240, 8 bits komponenter. delbar med 8 men jag får bara tillbaka null. Några ider vad det kan vara som e fel ?

  • Medlem
  • International user
  • 2002-05-19 00:11

Lust att förklara i lite mer detalj vilka metoder och objekt du använder?

spelar ingen roll. jag har löst det hela.

Dock har jag ett nytt problem. Jag skapar en Image som jag ger en egen DataProvider som helt enkelt skickar datan ifrån ett minnes block som jag sätter till slupartade värden. Men när jag ritar ut den med CGContextDrawImage så blir det bara svart. JAg får contextet jag skall rita till via ett updateEvent i Event loopen. Sedan gör jag CreateCGContextForPort(GetWindowPort(window), &Context);

men när den ritar så tillkallas inte DataProvidern alls utan ligger inaktiv.

Jag har testat att både Flusha och Syncha efter jag ritat men inget hjälper..

Några Ider ?

1
Bevaka tråden