Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

RACE konverter för Mac

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är beredd att betala till den som bygger en RACE konverter för Macintosh. Jag har källkoden i C format!

Gör den carboniserad för MacOS X och så sprider vi den för vinden.

RACE är ett standardiserat format för att koda internationella domännamn. (Row-based ASCII Compatible Encoding).

Källkoden är fritt tillgänglig men jag har inte hittat ett mac baserat program som gör just detta...

Frivilliga?

• Medlem
  • 2002-01-02 15:03

Har du någon länk til sourcen? Jag menar att dra ihop en cli app kan ju inte vara så svårt, finns det du söker för någon *nix idag? Kan inte hitta någon se.

Jag vill ha lite grafisk gränssnitt osv också. Men det där fixar väl du?

• Medlem
  • 2002-01-02 18:35

I och med nya dev toolsen och en del lull lull från tredjeparts folk är det rätt enkelt att ge cli appar gui. Man kan inte annat än att pröva.

• Medlem
  • 2002-01-02 18:54

En bärs till mig kanske.... cli bara just nu men va fan... man får inte allt... inte så fort iaf... kan kolla på ett GUI när jag får tid. (Läs februari). Kan bygga en pkg installer åt dig om du inte vill kompilera själv (det var basic detta iofs) bara du berättar var du vill ha den uppladad eller så hämtar du den på misplacedmac.com när jag orkar uppdatera den skit sidan

[egan:~/RACEAPI-1.9] lukas% ./converter
Usage: ./converter encoding string
supported encoding:
iso-8859-X (X = 1 to 13)
windows-XXXX (X = 1250 to 1258
x-iscii-XX (X = de, be, as, pa, gu, or, ta, te, ka, ma )
big5
gb2312
euc-jp
shift-jis
ks_c_5601
visii
koi8-r
unicode
utf-8

• Medlem
  • 2002-01-02 19:43

För att kunna använda åäö i terminalen måste du ha ett shell som kan det... ska gå med flera av dem men jag hade pdksh installerat så det är det jag har testat och det verkar funka (sägs ju at tcsh har lite problem med det där). Har du något bra exempel som du vet "svaret" på så att jag kan kolla att det inte är några char strulisar?

$ ./converter iso-8859-1 åäö
bq--ads6j5q
  • Medlem
  • 2002-01-02 20:53

Eller snarare tcsh har annat bundet på koderna för åäö nån som vet hur man binder om dyl i tcsh?

1
Bevaka tråden