Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Renderade filer i FCP - hårddiskutrymme!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-14 16:52

Har G5 2.0GHz; FCP4.5; 2,5 GB Ram

Hej!
Jag har arbetat med ett par projekt och börjar märka att hårddiskarna börjar bi fulla. Efter att arbetat ett tag i FCP så renderar jag materialet för att kunna se resultatet i monitorn.

Det jag undrar är om att varje gång jag renderar ett projekt skapar det en ny fil då som tar plats på hårddisken? Kan man i såfall "deleta" de renderade filerna för att sedan rendera om allting och därigenom få mer plats på hårddisken.

Jag hoppas ni förstår vad jag menar! Summa sumarum, jag vill ha mer utrymme på hårddisken hur får jag det?

Tack på förhand för era tips!
Patrick

Senast redigerat 2005-10-14 19:02
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-15 03:02

Ja, varje gång du renderar genererar du en fil som sparas på hårddisken.
Under menyn "Tools" väljer du "Render-Manager" och kan sedan plocka bort de filer du inte längre vill ha, eller alla filer helt enkelt. När du sedan renderar om allting får du bara en kopia på alla render-filer och har förmodligen tjänat en hel del uttrymme om du aldrig tagit bort render-filer tidigare.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-10-15 03:05

Visst kan man det. Töm mapparna "Render Files" och "Audio Render Files" och rendera om allt eller behåll de senaste filerna bara! Varje gång du renderar något skapas nya filer som stjäl ca 3,5 MB/s av hårddisken.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-10-15 03:07

Hehe, ser att van hann före mig, men då har du två alternativ.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-15 12:56

Tack ska ni ha båda två!

Ska ta bort samtliga renderade filer.

/Patrick

1
Bevaka tråden