Logiskt ser det ju ut som ett test, att släppa Front Row för iMac, så man får väl ge sig till tåls ett tag till och hoppas att det snart dyker upp en Apple-lösning som täcker helheten.
Ja, nu har det börjat svänga i och med Front Row, äntligen! Vi är nånstans mellan steg 5 och steg 6 på utvecklingscykeln...
Jag kan tänka mig två varianter av lösningar för Apple, för att ta upp konkurrensen med Windows Media Center (som just nu är oerhört framgångsrikt faktiskt):
Alternativ 1 är att Apple gör en AirPort Express-liknande pryl fast med video ut också. Helst även video in, så man kan spela in program. En sådan grej bygger på att man fortfarande har allting på sin mac, precis som AirPort Express idag strömmar ljud genom AirTunes.
Alternativ 2 är att de bygger en helt egen liten mac med dvd-läsare, hårddisk och så vidare, avsedd för att stå i vardagsrummet, kopplad till tv:n. Typ som en mac mini egentligen, men anpassad för detta ändamål.
Ett tredje alternativ som jag egentligen skulle gilla mest vore att Apple bygger en filserver för hemmabruk. Ungefär som en NAS som man kan ställa i klädkammaren och aldrig behöva se eller höra. Gärna med plats för ett gäng hårddiskar så man kan köra RAID (ungefär som ReadyNAS X6). Sen har man en set-top-box i läcker Appledesign som man sätter i vardagsrummet och som har alla de kontakter som behövs för att bli det totala mediecentret. Naturligtvis ska man kunna köpa flera sådana och ställa överallt i hemmet. Kanske med egna högtalare, ungefär som Sonos produkt. Poängen är att man har alla sina data samlade på ett ställe istället för att ha en hårddisk i varenda enhet. Men detta är bara min våta dröm... än så länge