Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har du fått din iPod?

Tråden skapades och har fått 48 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Fortfarande ingenting...

Börjar bli smått frustrerande!

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-10-27 19:11
Ursprungligen av denjohan:

Fortfarande ingenting...

Börjar bli smått frustrerande!

Samma här. Vad faan sysslar dom med? Den verkar ju inte ens ha hunnit lämna Amsterdam. Jag som trodde senast fredag. Nu verkar det snarare vara tidigast måndag/tisdag :(.

• Medlem
  • Harestad
  • 2005-10-27 16:28

Hehe det är alltid så när det gäller nya prylar

Nu så, nu är lilla podden hos pappa. Har bara haft den i en timme, men första intrycket är imponerande. Skärmen är RIKTIGT bra, bra ljud, lite pyssel med att få videouppspelningen att funka som den skulle, men annars mycket imponerande.

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-10-28 14:11
Ursprungligen av denjohan:

Nu så, nu är lilla podden hos pappa. Har bara haft den i en timme, men första intrycket är imponerande. Skärmen är RIKTIGT bra, bra ljud, lite pyssel med att få videouppspelningen att funka som den skulle, men annars mycket imponerande.

Törs du visa din "delivery-status-grej" så man ser hur lång tid dom olika grejerna tog?

• Medlem
  • Halmstad
  • 2005-10-28 13:52

Tur att jag inte har så bråttom då (fast det har jag, är iväg nästa vecka)

28 Oct 2005 16:00 Pudong International Airport Potential Linehaul Delay Due To Technical Problems
27 Oct 2005 19:20 Shanghai Shipped From Originating Depot
27 Oct 2005 16:47 Shanghai Consignment Received At Transit Point

någon som vill tolka?

• Medlem
  • Härnösand
  • 2005-10-28 15:25

Om jag loggar in på Applestore US:
Not yet shipped.

Estimated shipped by 7 Nov, 2005

Om jag loggar in på Applestore Swe:
SHIPPED!!!!!!!!

WHOOOHOOO

Inget leveransdatum än.

• Medlem
  • Halmstad
  • 2005-10-28 15:35

ingen som vet vad "Pudong International Airport Potential Linehaul Delay Due To Technical Problems" kan tänkas betyda?

Låt mig förresten rekommendera denna för tigeranvändare. kan spara tid
http://www.apple.com/downloads/dashboard/status/itnt.html
väldigt enkel widget. men bara F12 + enter och du hamnar på tnt trackern för ditt paket.

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-10-28 15:46

Jag testade att skriva in nått av nummrena hos TNT och fick upp följande:
Date Time Location Status
28 Oct 2005 08:11 Orebro Onforwarded For Delivery
Kan det betyda att jag får den idag?!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-28 17:18

Jag tycker att det är rätt så kryptiskt det so står. Min har statusen shipped, och om man trycker på ''Tracking Number'' så kommer det upp en sida där det står så här:

Shipment 1 of 2
Carrier Name Tracking Number
FLEXTRONICS LOGISTICS 802729576500xxxx

The following items signed for by:

Product Description Product Number Product Quantity
IPOD USB POWER ADAPTER-ZML M9837ZM/A 1

Activity Location Date / Time (GMT)

Shipment 2 of 2

Carrier Name Tracking Number
KUEHNE & NAGEL 802729576500xxxx

The following items signed for by:

Product Description Product Number Product Quantity
IPOD,30G,WHITE-SWE MA002S/A 1

Activity Location Date / Time (GMT)

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-10-28 17:20

Så hade jag med. Men ta nått av dom där trackingnummren och kör i TNT-widgeten så står det hur långt den kommit i Sverige också.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-28 17:23

ok, tack
Tyckte bara att det var lite konstigt med det där KUEHNE & NAGEL och FLEXTRONICS LOGISTICS

EDIT: På TNT står det ändå bara not found...

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-10-31 13:12

Asså ni fattar inte vilken tur jag har!!
Jag har typ raggat skjuss som satan hela dagen för att hinna hem till ipoden, bor en mil från skolan och är nån vecka från körkort. hade jag inte fått skjuss av en klasskompis som jag fick tjata järnet på hade jag fått vänta till klockan ett och ta en buss. och när vi kommer till mitt hus i bilen ser vi att postbilen kör iväg. men när den ser att vi stannar vänder den och kommer tillbaka. och frågar om jag bor där. när jag svarar ja säger hon att hon har paket till mig :D. hade jag kommit typ 5 sek senare hade hon inte sett oss och kunnat vända :O. så nu håller jag på att ösa över all musik till min nyfunna vän.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-10-31 14:52

HAHA! Bra skrivet!

Skulle vara roligt med lite bilder på den...

• Medlem
  • Härnösand
  • 2005-10-31 15:08
Ursprungligen av xtimmyx:

Asså ni fattar inte vilken tur jag har!!
Jag har typ raggat skjuss som satan hela dagen för att hinna hem till ipoden, bor en mil från skolan och är nån vecka från körkort. hade jag inte fått skjuss av en klasskompis som jag fick tjata järnet på hade jag fått vänta till klockan ett och ta en buss. och när vi kommer till mitt hus i bilen ser vi att postbilen kör iväg. men när den ser att vi stannar vänder den och kommer tillbaka. och frågar om jag bor där. när jag svarar ja säger hon att hon har paket till mig :D. hade jag kommit typ 5 sek senare hade hon inte sett oss och kunnat vända :O. så nu håller jag på att ösa över all musik till min nyfunna vän.

Tur-Ture!!!

• Oregistrerad
  • 2005-10-31 15:41

Njut så länge det varar, innan skärmen är så repad att du inte kan se den längre.

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-10-31 15:43

mm, hehe. upptäckte att ajg har en död pixel också mitt på skärmen vilket är lite irreterande faktiskt.

• Oregistrerad
  • 2005-10-31 15:49

Ajdå, verkar som om iPod med video dras med nanoproblem, inte bara repor utan även skärmproblem. Hoppas Apple får ordning på iPodarna, det här ser inte bra ut. De behöver bättre kvalitetskontroll och ett material som inte repas om man petar på det, snarast.

Bevaka tråden