Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När lanserar Apple PowerPod?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-10-15 17:55

iMac för hemanvändaren, PowerMac för användaren som kräver lite mer.
iBook för hemanvändaren, PowerBook för användaren som kräver lite mer.

iPod för hemanvändaren... men när kommer PowerPod?
PowerPod, den slimmade lilla aluminiumdosan med bättre skärm och med mer kräm i utrustningen. större möjligheter, kanske bluetooth, fullvärdig inspelningsmöjlighet i såväl ljud som bild, osv.

Vad säger ni - skulle den ha någonting på marknaden att göra, och kommer den någonsin att hamna där?
Bara en liten fundering. Vill veta vad ni tror
Kanske har något rykte om någon liknande utveckling varit på vift, jag vet inte. Vill bara ta pulsen.

edit: vet att det finns tillbehör med samma namn, men det hör inte till saken.

• Medlem
  • 2005-10-15 21:00
Ursprungligen av svampmoln:

Vad säger ni - skulle den ha någonting på marknaden att göra, och kommer den någonsin att hamna där?

Nej - det finns redan företag med fokus på digital inspelningsteknik som gör det där långt bättre. Tascam, Fostex, HHB, Edirol, M-Audio mm mm... Apple underlättar skapandet genom bra datorer och mjukvaror för t ex musik/ljud/film-produktion. Om dom nu inte helt förlorar sig i högblanka konsumentinriktade pod & tv-underhållningsgrunkor och dess försäljningsframgångar... :rolleyes:

• Medlem
  • Gävle
  • 2005-10-15 22:07

Mja, "Power" är inte för användaren som kräver lite mer, utan för proffsanvändaren (som förvisso kräver lite mer). Känns inte som det behövs en iPod för proffslyssnare.

• Oregistrerad
  • 2005-10-15 22:55

dock känns det som att hem/proffsanvändarargumentet som Apple kör med mer är just försäljningsargument. personligen känner jag att det mer verkar som att valet mellan "i" och "power" landar i hur mycket man är beredd på att lägga ut på sitt verktyg - inte om man kommer använda den i hemsyfte eller för arbete - även om man nog drar sig för att köpa en "i" om det är tyngre arbete det handlar om...

men visst, jag håller med dig - helt klart

Det skulle ju vara grymt... isåfall så måste ju den ha radio som alla tjatar om, även om jag tror att dom flesta inte bryr sig...

1
Bevaka tråden