Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trött på spegeleffekten

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-10-16 11:16

Är det bara jag som är less på den s.k. spegeleffekten Apples grafiker applicerar på allt. Visst det är en snygg effekt men det börjar bli lite tjatigt eller så är det bara jag som är sur och vresig för att jag inte har en videospelande iPod

• Medlem
  • Mölndal
  • 2005-10-16 12:08

tycker den är en enkel samt "ren" effekt. funkar för mig!

• Oregistrerad
  • 2005-10-16 12:18

För mig får de gärna göra en ny uppfräschad scroll-list. Den nuvarande känns lite... 2001.

Öh.. Spegeleffekterna? Menar du Aqua?

• Medlem
  • Gävle
  • 2005-10-16 14:18

han menar ng i reklamerna där produkter och sånt speglas.
Det är ju bara för att dom har bestämt för att ha det så som dom har det så. Ett desginval helt enkelt, dom måste ju byta desgin om dom ska ta bort speglingen.

Ursprungligen av nr3:

han menar ng i reklamerna där produkter och sånt speglas.
Det är ju bara för att dom har bestämt för att ha det så som dom har det så. Ett desginval helt enkelt, dom måste ju byta desgin om dom ska ta bort speglingen.

Ah.. jag trodde att det handlade om GUI.. fan va nörd man börjar bli.

Det är väl schysst med spegling. Så det syns att Apple har lagt ner på pengar på att få maskinerna att skina

..ryktet går att apple ska börja köra på schackrutiga golv o chrome.. jorå.. då blire andra bullar av!

Top Secret Image

Hm... Kanske vi anar nästa GUI-glass-effekt mellan raderna här? Med inbyggd webkamera så kanske jag ser mitt eget ansikte spegla sig i OK-knappen i framtiden. Det vore ju möjligt, häftigt och fullkomligt odrägligt!

Hahah så klockrent det skulle vara
Med möjlighet att stänga av då, förstås

• Medlem
  • Höganäs
  • 2007-08-03 08:39

Gammal tråd, jag vet, men:

Jag hade en gång ett litet litet program som gjorde den (tjatiga) spegeleffekten av valfri bild man drog till programmet. Som i 99-loggan ovan.
Tyvärr har jag kastat bort det, men behöver något liknande.
Kommer dock inte ihåg vad programmet heter?!

Tacksam för tips...

• Medlem
  • Höganäs
  • 2007-08-03 14:18
Ursprungligen av Micke F:

Jag hade en gång ett litet litet program som gjorde den (tjatiga) spegeleffekten av valfri bild man drog till programmet. Som i 99-loggan ovan.

Tacksam för tips...

Ähh.

Jag hade det ju kvar på datorn - men en annan dator...
"Picturesque" heter programmet.

/M

• Medlem
  • Varberg
  • 2007-08-03 20:41
Ursprungligen av Micke F:

Tacksam för tips...

annars kan du fixa det i iWeb om inte annat....

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-03 14:24

Personligen tycker jag att det har en viss igenkänningseffekt, att köra samma stuk på det grafiska. Så länge det inte påverkar det man vill förmedla. Jag tröttnar aldrig på speglingseffekten...

om du inte gillar speglingeffecten så skall du nog inte satsa på Leopard .. där är ju docken helt speglingsbar ...

• Medlem
  • International user
  • 2007-08-03 21:34

Reflekterande ytor för att kontrollera föremål som ligger utanför det vanliga synfältet (typ spegel) har fascinerat människor i tusentals år. Varför skulle vi tröttna just nu när Apple relanserar konceptet?

• Medlem
  • Varberg
  • 2007-08-06 10:10

såg att även telia har börjat med likadana refekterande ytor i sin tv reklam

• Oregistrerad
  • 2007-08-10 15:22

Steve gillar spegeleffekten. Vi får vänta på att han tröttnar.

1
Bevaka tråden