Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skriv på för släppande av Frontrow

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det har startats en namninsamling för att Apple ska släppa Frontrow till alla Mac-modeller.

http://www.petitiononline.com/frontrow/petition.html

Jag har skrivit på. Tycker det är en tabbe att Frontrow inte är fritt eller går att köpa. Jag hoppas annars på iLife '06.

Skivit på!!! Ja, iLife 06 borde helt klart innehålla Frontrow!

• Medlem
  • Gävle
  • 2005-10-17 12:33

Har någon petitiononline.com-petition någonsin påverkat någonting?

Ursprungligen av tjogin:

Har någon petitiononline.com-petition någonsin påverkat någonting?

...och av alla företag och företagsledare skulle jag tro att Apple och Jobs är de absolut minst troliga att bry sig oavsett hur många skriver på...

• Oregistrerad
  • 2005-10-17 20:58

Åtminstone ser dem att Front Row är något vi utan iMacar skulle vilja ha

Vad är Front Row för nåt?

• Medlem
  • Harestad
  • 2005-10-17 21:08
Ursprungligen av sventa46:

Vad är Front Row för nåt?

Hehe klockren kommentar i denna tråd

För den som inte vet:

"Nya Front Row -gränssnittet för helskärmsvisning – med intuitiva menyer, stor text och utmärkta bilder – gör det lika lätt att bläddra i innehållet på din iMac som att bläddra i musiken på din iPod. Och med den nya fjärrkontrollen Apple Remote kan du bläddra från vilket hörn du vill av rummet. Samla dina vänner och visa dem ett bildspel med dina semesterbilder, en egen film eller en DVD. iMac G5 är en född underhållare."

- Från www.apple.se/imac/

Jag tror inte heller att Apple direkt ändrar sig bara för denna namninsamling, men kanske sitter de just nu och funderar på hur de ska göra. Om de ser en stark efterfrågan och ser en möjlighet att sälja mer Macar eller kanske ta betalt för programmet och på så vis tjäna mer pengar så tror jag de blir intresserade. Få företag beslutar emot något som är så enkelt genomförbart om de tror att det ska ge vinst.

• Medlem
  • Täby
  • 2005-10-18 12:24

Inte för att jag tror att apple bryr sig om namninsamligen men påskrivet iaf Hoppas kan man ju alltid!

Är det någon som provat att flytta Frontrow till en annan maskun än iMacen och testat om den funkat?

• Oregistrerad
  • 2005-10-19 11:29

Fast det är ju som många före mig sagt, att Apple tänker lite strategiskt när de släpper FR till iMacen först eftersom den har bättre avkastning för dem rent ekonomiskt. Skulle de släppa FR till Mac mini skulle ingen köpa den nya iMacen.

De kommer att släppa FR fritt så småningom, vi får dock tålmodigt vänta ett tag till. Ingen lista i världen kan nog få Apple att frångå sin ursprungliga Front Row-plan.

Släppande? Vad är det? Menar du:

"Skriv på för att Front row ska släppas"

Gustav Engström

Ursprungligen av Gurraeng:

Gustav Engström

Ha-ha -haaa!

(ja, Steve tar sig nog in i denna tråden och kollar hur många som skrivit på !! )

Jag kör Frontrow på min mac mini, finns som det sagts i andra trådar en hack för att installera Frontrow gratis på alla macar...

Ursprungligen av lepra_macintosh:

Jag kör Frontrow på min mac mini, finns som det sagts i andra trådar en hack för att installera Frontrow gratis på alla macar...

Jag säger som den "runda" killen i LOST:

Whow... dude....

det fanns inte när den här tråden skapades, så det var ju tur att vi skrev på :rolleyes:

"släppande" ...skrev jag det ordet ?? Kan aldrig ha varit nykter

mac mini och ibook här. Ser tyvärr inte så stor mening i det utan fjärrkontroll. Om man har tangentbordet kan man lika väl använda finder

Eller så använder man en bluetoothmobil och salling clicker eller romeo. Jag kör med en gammal SE t610 och salling clicker till min imac g5 rev b, funkar bra.

Eller så släpper man kylskåpet och kör utan fjärr...det är ett mycket trevligt program att köra på TV på t.ex. festen även utan fjärr...

• Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2006-01-20 22:57

Har installerat på min powerbook och det är grymt snyggt och macigt;)

1
Bevaka tråden