Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Serienr borta efter byte av logikkort

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sollefteå
  • 2005-10-17 13:46

Sen AASP bytte logikkort syns inte serienumret längre i Om den här datorn. Vad beror det på och har det någon betydelse?

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2005-10-17 13:50

Jag har lämnat in en PowerBook hos Lan-Master för byte av logikkort med samma effekt som resultat. Dom skyllde på att dom saknade utrustning för att flytta över serienumret till det nya kortet. I praktiken borde det inte göra det. Du har ju samma nummer i batterifacket (även på iBook?).

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-10-17 14:06
Ursprungligen av frazze:

Jag har lämnat in en PowerBook hos Lan-Master för byte av logikkort med samma effekt som resultat. Dom skyllde på att dom saknade utrustning för att flytta över serienumret till det nya kortet. I praktiken borde det inte göra det. Du har ju samma nummer i batterifacket (även på iBook?).

Hittade inget seriennr på min iBook

• Medlem
  • Österbybruk
  • 2005-10-17 13:53

Det påverkar inget för dig förutom att du inte kan se serienumret i systemet. Tråkigt men sant.

• Medlem
  • Österbybruk
  • 2005-10-17 14:18

beror på vilken modell av ibook du har. på vissa står serienumret under tangentbordet ex på dom senaste ibook...

• Medlem
  • Sollefteå
  • 2005-10-18 00:26

Jo, serienumret under tangentbordet har jag kvar men det var liksom smidigare att få det via systemet.

Tack alla för bra svar.

1
Bevaka tråden