Jag var med om att min HD började låta när jag vinklade datorn. Då lät den som om fläkten snurrade helt fel, gick emot ngt kanske. Inte som en katt, utan mer lågfrekvent. Men det lät illa. Sedan började datorn "badbolla" mycket, den blev otroligt seg då och då och det visade sig att den hade väldiga problem med att läsa från HDn, därför den badbollade så mycket.
Tog jag upp Skivverktyg så lös det rött på HDn. Den sa att den inte kunde retreiva S.M.A.R.T status (vad det nu är). Det gick inte att formattera om den heller, den var paj hårdvarumässigt. Dock slutade den badbolla då och då, jag passade på att kopiera allt med CarbonCopyCloner.
Nu har jag köpt och installerat en ny HD, eftersom den gamla var helt kaputt. Även om den funkade "bra" sista månaden var det inget att lita på, den lös rött hela tiden.
Apple har bara 1 års garanti (snåla är de! Nästan alla hårddiskar har 3 år), så du borde kasta dig iväg till ett serviceställe och få detta reparerat. Se till att göra det klart innan att det går på garantin, för Apple kan jävlas ordentligt om de blir klara efter perioden gått ut.