Skräppost verkar vara ett stort problem för många och jag har läst otaliga artiklar i ämnet. Har dock alltid ställt mig något undrande till dem. På sistone har jag börjat fundera på om det är en komplott för att få oss att köpa olika spamfilter/-program.
Men så i dag fick jag mitt första skräppostmeddelande! Inte något av de klassiska, utan ett ganska kort och spännande meddelande med rubriken "answer" och utan innehåll.
Nu undrar jag: varför är skräppost ett så stort problem för många? Är det porrsurfande man inte medger, är det häftiga program/searchbars man laddar ner eller är det så att man vitt och brett slänger ut sin e-postadress för allmän beskådan? Jag är nyfiken, eftersom jag använt mig av e-post sedan, tja, 1997 och inte fått ett enda skräppostmeddelande förrän nu. Vad är din teori?
Lägger även in en liten omröstning.
Och som ett sista tips vill jag skriva en rad om www.slaskpost.se där man kan registrera en adress på en sekund, där sedan registreringsbrev etc. hamnar och stannar i 24 timmar. Mycket smidig tjänst och bra om man är mån om sin integritet.