Jag har ganska nyligen gått över till mac, det började egentligen med att min värsting-PC med dubbla P4 3.2Ghz inte lyckades spela in musik i realtid utan problem.
Jag köpte mig då en beggad Power Mac G4 2x500Mhz, och den klarade det utan problem.
Efter att ha setat en stund av ren nyfikenhet och lekt runt lite så började jag känna att jag verkligen gillade Mac OS X, och provade sakta att använda den mer och mer. Till sist hade jag inte startat PC'n alls på ett tag, och då bestämde jag mig för att gå över helt.
Helt trött på att behöva ha ett antivirusprogram som sög upp hela minnet och slöade ner, trött på att installera om systemet minst var 4'e månad för att datorn skulle kännas rapp.
Nu har jag köpt mig en ny Power Mac G5, eftersom den gamla G4'an lät som ett flygplan ungefär.. och jag har aldrig känt mig så nöjd med ett köp, glädjen med datorer kom tillbaka som jag inte har känt på länge.
Jag kanske låter som en religiös sektmedlem som knackar på dörren och vill läsa några rader ur en känd helig skrift, men jag är nog numera lika övertygad om att jag gillar Mac, som dom är om sin tro.
Tyvärr så måste jag använda PC på jobbet, förut gillade jag den men nu blir jag bara mer irriterad på den varje dag som går.
Det enda argumentet som jag helt och hållet köper är att PC är bättre för spel, det är den.. och inte marginellt heller. Men jag tycker ändå att spel egentligen gör sig bättre på en konsoll, så det är inget som bekymrar mig.