Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Music Store låter mig inte spela min musik

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Detta felmeddelande får jag när jag försöker spela upp musik som jag har köpt på Music Store men som ännu inte blivit auktoriserad för just den här datorn. Insåg just nackdelen med nerladdad musik – jag kan verkligen inte lyssna på den här låten hur mycket jag än vill!

Någon som känner igen problemet?

Bild:

  • Oregistrerad
  • 2005-10-20 22:18

Kan det ha något med uppdateringen av iTunes att göra? Version 6.0.1 finns i Software Update nu och där stod något om just köpt musik.

I ReadMe för uppdateringen av iTunes skrev man att man måste uppdatera Quicktime till 7.03 för att spela sin redan köpta musik - jag drog över mina köpta till mappen för ran köpt musik och det funkade bra.. dom borde eg. ha funnits där men låg enbart i själva biblioteket - innan så fanns dom i mappen "Köpt musik".

Ni är underbara. Tack. Jag hade redan Quicktime 7.03 men inte nya iTunes-versionen. Helt galet att det inte ges en förklaring utöver "fel -208". Det måste varit minst tio tusen andra som råkat ut för samma sak!

I'm breaking my back just to know your name... weeee!

Ursprungligen av Mats Björnström:

Helt galet att det inte ges en förklaring utöver "fel -208".

Instämmer och funderar lätt över OM steget över till att bli som PC (IntelMac) kommer att medföra lika korkade dialogmedelanden som finns i Windows. Kan ingen posta vad alla macens felmedelanden egentligen betyder, även fast dom nästan aldrig poppar upp på skärmen.

Ursprungligen av Olle@mac:

Kan ingen posta vad alla macens felmedelanden egentligen betyder, även fast dom nästan aldrig poppar upp på skärmen.

Googlade lite... hittade det här programmet.

-208 = badFileFormat, was not type AIFF or was of bad format,corrupt

  • Oregistrerad
  • 2005-10-21 13:37

Jag tycker Windows felmeddelanden är ganska smarta jämfört med Apples, åtminstone Apples gamla klassiker med "Fel 345", "Fel -900", "Fel 2345,4" osv. :rolleyes:

1
Bevaka tråden