Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur sjutton kan jag få upp en spywarevarning i ett?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vet inte vad jag ska tro, men jag har blockerat popups i webbläsaren iaf. En störig varning om spyware dyker upp jätteofta iaf och den enda webbsidan jag haft öppen när det hänt under förmiddagen är en som garanterat är helren från popups.

Jag sitter med osx 10.4.2 och spyware ska väl inte ens funka mot mac väl? Vad kan det komma sig att jag ser den rutan i ett?
Och framförallt, vad kan jag göra för att bli av med den?

Jag har inga knepiga program eller spyprogram av något slag i datorn. Förstår inte alls vart varningen kan komma från. Ideer? Någon som upplevt liknande?

Det finns sätt att gå förbi denna popupblockerare och då kan dessa varningar dyka upp.
Inte så mycket att göra faktiskt.
Du får sluta surfa på Windows sidor.

Jo, såna sidor kan man ju leva utan;)
Men grejen är att jag faktiskt inte surfat på såna heller. Under förmiddagen är enda webbsidan jag suttit på när rutan dykt upp en som är lika seriös som 99mac. Sajten har garanterat inga popups och ligger inte ens på server med det fula fönsternamnet..

Vilken sajt är det?

fotosidan.se
Har ställt frågan där med: http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=48027

Ska man förresten se en windowsserver i aktivitetshanteraren om man inte har någon sån och om alla program inkl. mail och webbläsare stängts?
Kan windowsservern vara Telias bredband tro? Ingen nätverksaktivitet hanteras. Eller ska jag börja tro på spionnage mot en mac trots allt nu?

Jag har inte för vana att kolla aktivitetshanteraren och vet inte hur den brukar visa, men nu med allt nerstängt är ändå en windowsserver aktiv.

Vad menar du med "windowsserver" ?
Ta en bild på aktivitetshanteraren och bifoga så kanske det klarnar..

Så här ser det ut.

Ursprungligen av lotelo:

Så här ser det ut.

Det är inget virus eller så. Vad jag vet körs den alltid på Mac OS X och ingår i operativet.

Jaha... "(Window)server" Är programmet som sköter fönsterhanteringen när man är inloggad.. alltså inget som har med windows att göra

Tackar för svar:)
Alltid får man lära sig nåt nytt..

1
Bevaka tråden