Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spotlight indexerar om en gång i veckan

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det bilden visar händer mig ganska regelbundet numera. Det var bara ett par dagar sedan Spotlight senast tog semester med "11 timmar kvar" som besked. Vad kan detta bero på?

Jag använder en Powermac G5 som jag bootar genom FW800 från hårddisken på min Powerbook. Alltså upplever jag dem som samma maskin, fast när jag är på kontoret har jag större skärm och snabbare processor. Till fots har jag alltid med mig samma "skrivbord" och filer som jag arbetat med på jobbet, så det är klart behändigt.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-10-23 16:53

Rättighetsproblem kanske?

Japp då var vi tillbaks där igen – fyra timmar indexering återstår den här gången också.

Sidde, kan du utveckla ditt svar?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-28 17:22

Kanske menar reparera behörigheterna?

Reparering av behörigheter gjorde ingen skillnad. Dock tog jag bort fonten Franklin Gothic vilken verkade ha problem i fontbook – nu försvann ATSserv... hmm. Nu dök den upp i aktivitetlistan igen medans jag skriver detta. Jag stängde av lite fler fonter och nu har jag fått den att försvinna igen. Istället tar mds och mdimport upp CPU – antar att detta har att göra med spotlight som återigen indexerar från början med 9 timmar kvar. Vi får se om problemet är löst när den är klar.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-24 18:57

Diskussionen är gammal, men jag har ett liknande problem och tänkte därför se om du lyckades lösa det?

Jag har haft min dator inne för reparation och nu när jag fått tillbaka den sätter spotlight-indexeringen igång typ en gång om dagen. Tidigare upplevde jag aldrig att den satte igång.

Det brukar stå 7 timmar eller 3-4 timmar kvar, men sedan blir den ändå helt plötsligt klar efter några minuter.

Men vad kan det bero på? Hårddisken byttes inte vid reparation utan det var en annan hårdvarukomponent som byttes ut. Någon som har en gissning?

1
Bevaka tråden