Idag kom första besvikelsen med iTunes (music store).
Förhandsbokade Robbie Williams nya skiva som släpptes inatt och laddade ner i morse. Med fick man 2 musikvideor. I morse såg allt bra ut i iTunes. De låg där snällt och fint under Videos med tumnagelbild och allt. Men nu när jag kom hem från jobbet och drog igång datorn går de inte att spela. Det händer inte ett skvatt när man dubbelklickar på dem. Under videos syns de men nu med quicktime ikonen. Tar man info om den i iTunes står det "Not available" som Kind och det finns ingen längd. Det finns dock bitrate och samplerate samt filstorlek. Filändelsen är mp4 så jag tror inte den är skyddad på nåt sätt.
Försöker man öppna den med Quicktime player går inte det, jag får unknow error occured (-50).
En annan lustig(?) sak är att jag tog bort ena filmen och tänkte sen lägga tillbaka den. Det gick dock inte. Kan välja den mha Add to library eller släppa den på iTunes-fönstret men inget händer...
Kör iTunes 6.0.1 och Mac OS X 10.4.2.
Har skickat frågan till iTMS supporten idag men svaret kan dröja 72h. Vore dock kul att se videona före det....
Nån som har nå ideer/lösningar?