Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med musikvideo från ITMS

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag kom första besvikelsen med iTunes (music store).

Förhandsbokade Robbie Williams nya skiva som släpptes inatt och laddade ner i morse. Med fick man 2 musikvideor. I morse såg allt bra ut i iTunes. De låg där snällt och fint under Videos med tumnagelbild och allt. Men nu när jag kom hem från jobbet och drog igång datorn går de inte att spela. Det händer inte ett skvatt när man dubbelklickar på dem. Under videos syns de men nu med quicktime ikonen. Tar man info om den i iTunes står det "Not available" som Kind och det finns ingen längd. Det finns dock bitrate och samplerate samt filstorlek. Filändelsen är mp4 så jag tror inte den är skyddad på nåt sätt.

Försöker man öppna den med Quicktime player går inte det, jag får unknow error occured (-50).

En annan lustig(?) sak är att jag tog bort ena filmen och tänkte sen lägga tillbaka den. Det gick dock inte. Kan välja den mha Add to library eller släppa den på iTunes-fönstret men inget händer...

Kör iTunes 6.0.1 och Mac OS X 10.4.2.

Har skickat frågan till iTMS supporten idag men svaret kan dröja 72h. Vore dock kul att se videona före det....

Nån som har nå ideer/lösningar?

Till saken hör att bägge videona går att spela med mplayer eller vlc... Men iTunes/QT har bestämt sig för att vägra.

Jag skulle rekommendera dig att uppdatera QuickTime till 7.0.3.

Misstänker att du har en Pro-licens eftersom du är kvar på version 6. Så det kommer inte bli kul att förlora den. Personligen tyckte jag att det var värt det.

• Medlem
  • Nacka
  • 2005-10-25 17:24

Jag förhandsbeställde också Robbie Williams album och fick exakt samma problem med videofilerna, de gick inte att spela upp i iTunes eller Quicktime. Det som löste det hela för mig var att jag under försöken att få igång dem bara ändrade filändelsen (mp4) till .mov och ta-da, då spelar iTunes gladeligen upp videorna! Fråga mig inte hur eller varför, fattar ingenting mer än att det funkade!

QuickTime 7.0.3 har jag redan. Det är iTunes som är 6.0.1.

Ronta: Du har så rätt! Funkade prima med att ändra till .mov!!! Får se vad Apple svarar mig om problemet. Återkommer med deras svar.

1
Bevaka tråden