Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svarta rutor och dubbla menyval!?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag hoppas att någon vänlig själ kan hjälpa mig. Sedan igår uppträder svarta ramar slumpvis i Finder, olika fönster och program. Vid uppstart kan en ikon på skrvbordet vara omgiven av en svart ram, startar jag Mail, Safari, Photoshop eller annat program ramas olia detaljer in av dessa svarta rutor, dock bara en svart ruta åt gången. I Apple-menyn är Tvångsavsluta, Omstart, Stäng av och Logga ut... dubblerade. Med skillnaden att varannan rad följs av punkter, t.ex "Stäng av..." och nästa "Stäng av". Den ena verkar alltså vara en direktväg. Möjligen markerar ramen överallt den aktiva detaljen i fönstret. Vet någon var detta kommer ifrån, och framförallt, hur jag blir av med det?
Hjärtligt tack på förhand!

(Ska tillägga att jag kör 10.4.2 på en G4 1,0 Ghz Mirror Drive Door)

Mvh, Peter

Testa slå av VoiceOver under hjälpmedel i Systeminställningar.

Jättetack!
Det ser ut att ha löst hela problemet. Höll på att bli galen av dessa svarta ramar. En hårddisk som välte över tangentbordet igår måste ha slagit på VoiceOver (Kommando-F5).
Än en gång tack! Och Tack 99Mac som botar huvudvärken bättre än Ipren!

Mvh Peter

Tack!!!!

TACK!!!
Det löste mitt problem också. Hade exakt samma fel. Konstigt att sådant bara kan dyka upp sådär helt plötsligt.

/Ola

Har fått samma problem här, 10.4.3 och 10.4.2.
Tack för hjälpen!

  • Oregistrerad
  • 2005-11-23 09:53

Jag hade samma problem, men felet låg i att "Använd VoiceOver i inloggningsfönster" under konton/Inloggning var ikryssat!!

1
Bevaka tråden