Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Xupport (3.0) pajade min fildelning i OSX 10.4.2

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det något jag kan göra för att få det att fungera som vanligt igen?

Jag har aldrig orkat lära mig OSX på djupet men ville ändå lägga ut min maskin via FTP. Detta för att jag hade en fil som tyvärr inte gick att maila till min far eftersom b-one inte tillåter större filer än 10 MB. Jag har provat med systemets FTP förut under OSX 10.3 men ville inte skapa ett separat konto bara för detta, så jag hoppades att Xupport skulle fixa det galant åt mig.

Tyvärr... detta funkade inte bra och nu så får jag en badboll i ca en halvminut till en minut så fort jag ska gå in i Fildelning i Systeminställningar. Jag fick aldrig Xupport att fungera som det var tänkt och jag lyckades aldrig skapa några "Share Points".

Nu fungerar visserligen den vanliga fildelningen i OSX efter ett tag men allt går extremt segt, 30-60 sekunder så fort man klickar på något under fildelningen i Syteminställningar och jag undrar vad jag skadat och om det går att "laga". Finns det några preferenses som man kan rensa och hur gör man det på ett säkert sätt?

Jag kör OSX 10.4.2 på en gammal Pismo med 640 MB RAM, 80 GB HD.

Senast redigerat 2005-10-26 05:20

Är det ingen här som har råkat ut för samma sak som mig?
Jag följde instruktionerna i Xupport och hade inte igång delningen samtidigt som jag ändrade inställningar från Xupport...

Hur som helst verkar AppleFileServer ta upp väldigt mycket processorkraft efter att detta hände, så det hela känns segt nu...

1
Bevaka tråden