Jag ansvarar för en datorsal med 16 iMacar (8st iMac G4 & 8st iMac G5). För ett par veckor sedan installerade jag Office 2004 i dessa maskiner.
När jag sedan ibland öppnar Word eller Excel klagar den på att vissa typsnitt är trasiga. Detta verkar uppstå när man haft Word igång utan problem och sedan loggar ut för att sedan direkt logga in igen, oftast som en annan användare (men fenomenet uppstår även om man loggar in som samma användare igen). Efter inloggning försöker man öppna Word, men vid optimiseringen av teckensnittsmenyns prestanda så klagar det på trasiga typsnitt. Det enda man kan göra är att klicka ok tills alla typsnitt som word tycker är trasiga är inaktiverade, eller tvångsavslutar man word.
Det enda jag har kommit på som hjälper är att logga ut, vänta 10-15 minuter för att sedan logga in igen eller starta om maskinen.
Jag har testat dom tipsen Microsoft har i deras KB om typsnitt och Office, utan någon framgång. Jag har även testat att ta bort dom typsnitten som word klagar på, men det klagar fortfarande på att dom typsnitten är trasiga. (Och ja, jag har kollat alla femtioelva Fonts-mappar som finns lite överallt.)
För mig låter det som att word cachar något lustigt i minnet, eftersom det funkar efter omstart eller om den får vila en kvart utloggad.
Maskinerna är uppdaterade med det senaste som finns till 10.3.9 och Office är installerat med hjälp av ARD 2.
Tilläggas kan att jag även testat med att ta bort alla inställningsfiler som har med microsoft att göra, utan resultat.
Någon som har någon aning om vad jag kan göra? Kan det vara den berömda Normal.dot? Laddas den så pass tidigt som vid splashscreenen (härlig svengelska)?