Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Märkligaste macrelaterade upplevelse

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-10-27 19:27

Vet inte om detta är rätt forum, men jag testar.

Tänkte dela med mig av den konstigaste macrelaterade händelse jag varit med om. Egentligen är det väl mer en anekdot med 'mactwist'...

Here it goes:

Under våren 2003 arbetade jag på en ISP i western australia. Det var en ISP under uppstart så jag och 2 kollegor hade en lägenhet som användes som både bostad och kontor. Det var lite sådär 'unga människor i storstad med livstilsarbeten' vibbar över det, om ni hajar?

Hursomhelst, ett par gånger i månaden flög vår chef och sedmera huvudfinansiär över från sydney för att kolla verksamheten. Till saken hör också att han var ihop med en av de 2 kvinnliga anställda jag bodde med i lägenheten. Detta innebar att han bodde hos oss under hans vistelser. Chefen var riktigt, riktigt stor i omfånget och tyckte om att åka på nattliga räder till subway för att köpa mackor. Han var dessutom en riktig arbetsnarkoman och satt uppe hela nätterna för att kunna prata med kollegor i USA och Europa. Så stor var hans arbetsnarkomani att han tog med sig sin powerbook in på toaletten när han skulle, tja.. ni vet (nr. 2). En dag tyckte vi andra att han hade suttit där lite väl länge, så vi ropade på honom och knackade på dörren utan att få svar. Vi blev naturligtvis oroliga att något hade hänt honom så vi bröt oss in genom att skruva upp dörren. Döm om vår förvåning när vi hittar honom naken sovandes på toaletten med sin powerbook i knät. Vi tyckte iaf. att det var hysteriskt roligt och tog bilder för att föreviga stunden.

puh, det var det.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-27 19:40

Posta en bild!

  • Oregistrerad
  • 2005-10-27 19:46

nej.

haha, nja. Tror inte att det skulle vara så lyckat. Känns som att det endast är bilder för 'familjealbumet'.

Skitkul!

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-27 20:48

Vet inte om det är så kul, men jag har en kompis som kört över sin PowerBook (en Pismo) med bil.
Han hade ställt sin portfölj bakom bilen medans han packade in något i bakluckan. Sedan hoppade han in i bilen och backade över portföljen. Pismon höll märkligt nog. Den är ju lite "degig" i chassit.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-28 01:10

Klantigt värre att råka köra över sin egen dator...=/

Stackars chef som blev plåtad på toan sovandes...! Tyckte han själv det var lika roligt som ni?

  • Oregistrerad
  • 2005-10-28 18:46

bra "argument" att ta med till löneförhanlingen......

1
Bevaka tråden