Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte längre kalibrera skärmen i Tiger

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har nyss installerat Tiger, och det första jag märkte var att skärmen inte ser likadan ut, sett till kalibrering. Så jag plockade fram kalibreringen i systeminställningar, och det visade sig inte fungera alls. När hag kommer till den första bilden av Apples logga, och ska dra i reglaget för att få äpplet att matcha bakgrunden, så händer ingenting. Hur jag än drar och sliter i reglagen, så sker noll och intet under kalibreringens alla steg. Någon som vet vad som är fel?

Jag kanske borde radera diskussionen, eftersom jag snabbt hittade en lösning, men den får stå kvar ifall någon hamnar i liknande problem. Jag har två bildskärmar, varav en är TFT och en CRT. När jag startade om datorn med endast TFT-skärmen på, så fick jag upp den profil som jag tidigare skapat. Den fanns inte innan. Så nu funkar allt - jag hittar mina tidigare kalibreringar, och jag får respons när jag testar att göra en ny kalibrering.

1
Bevaka tråden