Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nanosaur rockar ...

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-10-29 12:06

Jag är verkligen ingen dataspelare, det enda jag spelat tidigare är Riven.

Nanosaur för Mac OS 9 var ingen höjdare, men mina små släktingar gillade att spela det på min mammas dator när det var bjudning.

Således öppnade jag aldrig spelet när jag hade Panther. Men nu på Tiger prövade jag på Nanosaur II hatchling och fastnade genast.

Suverän grafik, härlig kontroll, rätt rolig story, läcker musik. Framför allt ger spelet en fantastisk känsla av att flyga. Jag som biolog och fågelskådare kanske uppskattar flygödlans rörelser extra mycket. Men jag har visat spelet för elever på högstadiet, och kommentarerna låter ungefär:

- Vilken fin grafik!
- Vad kostar det spelet!
- En sån dator måste jag ha!

Jag måste ta mig i kragen för att avsluta spelandet när andra - viktigare - arbetsuppgifter pockar på min uppmärksamhet. Jag som aldrig förstått att man kan spela i timmar ...

Nu har jag klarat av första banan med skogar, hyggen och träskmarker. Nu har jag kommit in i ett ökenlandskap med många fler fiender och färre liv, faktiskt har jag bara ett liv från banans start.

Varför visar man aldrig upp Nanosaur i datorbutikerna? Det följer ju med datorn!

Nej, nu måste jag göra någon nytta - och samtidigt låta spelfingret vila. För första gången på många år har jag fått ont i högerhanden av att sitta vid datorn ...

Senast redigerat 2005-10-29 12:18
  • Medlem
  • Borås
  • 2005-10-29 12:17

Håller med dig, det är riktigt kul

• Oregistrerad
  • 2005-12-01 19:24

Haha, inte många Nanosaurspelare här, tydligen!

Nu har jag klarat hela spelet, som verkar imponera på de flesta.

"För bra för att vara ett gratisspel" var den senaste kommentaren ...

• Medlem
  • Skara
  • 2005-12-01 20:03

Ehhmm...det följde inte med MIN dator....fick min pb i oktober..

Nanosaurs följer inte med alla datorer..

Det följde med på brosans imac rev a som han fick för ca 6år sen. Dock har ingen av familjens eller polarnas senaste macar fått med det.
Syrran fick dock Tony Hawk Pro Skater 4 (det fick skolan också till sin emac:P)

Har bara sett det spelet och det verkar faktist rätt trevligt.

För den som inte fått det med datorn, så finns en demo: http://www.apple.com/downloads/macosx/games/demos_updates/nanosauriihatchling.html

Jag har bara testat demon. Det är rätt skön känsla i spelet, men jag tror att man hellre borde spela det med en skön joystick än med tangentbord/mus.

• Medlem
  • Skara
  • 2005-12-01 21:02

"För första gången på många år har jag fått ont i högerhanden av att sitta vid datorn ..."

Höh höh höh höh...

(herregud skjut mig!)

• Oregistrerad
  • 2005-12-02 00:04

Pang! Där fick jag dig ...

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-12-03 15:58

ne, själv tyckte jag inte om det alls...både det, marble mania eller vad det nu heter och chezz åkte bort direkt..

Körde Nanosaur 3D med en kompis hela förra julen. Körde dubbelkommando med TVn som skärm 2 ... groteskt roligt.

Jag gillar både ettan och tvåan. Fina spel, tvåan är givetvis snyggare, men så är det mycket nyare också. Lite trist bara att man tvärdör av att flyga på någon fjuttig grenruska, men det är kul att leka jordfräs.

I mitt fall följde det med firmans Mac Mini. Tyvärr är det lite för påfrestande för händerna, så karpaltunnelproblemet gjorde sig påmind. Det är trist för en spelgalning som jag att få sådana problem.

1
Bevaka tråden