Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny Nikon (D200)

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .

D200 verkar ju vara väldigt prisvärd, men själv längtar jag efter full frame. Väntar bara på att någon ska få in Canon 5D + 24-105/4L-optiken så blir det en sån. Hoppas att inte träden tappat alla löven till dess

• Medlem
  • International user
  • 2005-11-02 16:29

Canon har dragit tillbaka en del av de 24-105 zoomarna, det är nåt vaj på dem.

http://www.dpreview.com/news/0510/05102801canon24105svc.asp

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-03 08:25

Funkar den till Pro blixtar?

• Medlem
  • International user
  • 2005-11-03 11:42
Ursprungligen av Fredric:

Funkar den till Pro blixtar?

Nej, den funkar nog bara med Canons egna blixtar.
Den kan styra upp till två slavgrupper med Speedlite 550EX på en av fyra kanaler. Blixtförhållandet mellan de två grupperna kan också ställas in.
Jag har tre Speedlite, men har oftast två med mig, man kan göra riktigt bra ljussättningar nästan var som helst.

• Medlem
  • 2005-11-03 11:36

Att D200 har intern blixt ser jag som något mycket positivt då man kan använda den för att lösa ut externa blixtar.

Jag löser ut min SB-800 med den interna blixten på min D70 och jag är mycket nöjd med resultatet och att jag kan få så mycket mer frihet med ljussättning utan att behöva köpa en ytterligare blixt.

För proffs förstår jag att intern blixt inte är jättenödvändigt (då det kanske är bättre att inteha just på grund av kameran har mindre lösa delar, tätare mot fukt osv) eftersom de dels kan köpa fler SB-800/IR-sändare/radiosändare/osv. Proffs har pengar till det, helt enkelt.

Men vill man ha möjlighet till trådlös utlösning av blixt samt har en "tight" packning, tex på resa, så är det ovärdeligt att kunna utlösa den externa blixten med den interna på kameran.

Härligt! Då har dom tagit bort förblixten på 350d:s manuelläge!

Fattar inte varför den slår förblixt i 300d:s manuella läge, vad är meningen?

Bevaka tråden