Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bildspel i Tiger: Huller om buller!!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Funktionen i Tiger där man kan markera och högerklicka på ett antal bilder för att sedan visa
dem som ett bildspel blir jag ej klok på då detta visst är en mycket smidig funktion, men det
verkar inte vara någon ordning på bilderna, den visar dem lite som den vill.

Kan man styra denna funktion någonstans så man får bilderna i bokstavsorning m.m. Saknar även
ett kortkomando för funktionen "bildspel"!

• Medlem
  • International user
  • 2005-10-31 15:24

för mig visas bilderna i nummer- eller bokstavsordning.

• Medlem
  • Täby
  • 2005-10-31 15:26

jag har samma problem .

Jag får bilderna i rätt ordning bara om jag har kolumnvyn aktiverad då jag markerar filerna innan jag väljer "Bildspel". Det måste vara en bugg.

Ingen som vet?

Ursprungligen av Buchwald:

Ingen som vet?

Jo, precis som jag skrev får du aktivera Kolumnvy i Finder. Då får du bilderna i rätt ordning. Fungerar inte det för dig?

Stod still i huvet tidigare så greppade inte vad du skrev, men testade nu och visst funkar det när
man visar i kolomnvy, men det är ju under all kritik att man inte ska kunna få den i ordning oavsett
vilket sätt man väljer att visa fönstret. Ja menar, det är ju inställt på att ordna efter namn så det
borde ju rulla i den ordningen som filerna ligger!

Jag håller med dig. Naturligtvis är det användaren som ska bestämma ordningen på bilderna i bildspelet. Dags för buggrapport till Apple.

• Medlem
  • International user
  • 2005-11-04 00:46

Prova med att öppna en mapp med bilder.
Det funkar, precis som det funkar att öppna flera från Finder i kolumnvy, i alla fall för mig.
Samma sak med samma funktion i mail.app.
Jag förstår inte varför det inte funkar för er.

1
Bevaka tråden