Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken bärbar ska min frus son köpa?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En Fukitsu bärbar http://www.fujitsu-siemens.com/products/mobile/notebooks/amilo_m_1437.html

eller en bärbar pbook nyaste.

Han är osäker

Dumt forum att fråga på men jag gör det ändå?

Han vill jobba med musik, lite bildprogram och kunna lana med pc vänner.

• Medlem
  • Neverland
  • 2005-11-01 16:07

Vad innebär "lana" i hans fall?
Det är nog där avgörandet ligger.

spela spel

OM han tänker lana med spel så är det defentivt en PC han ska ha, är det bara filer kan han nog välja vilken som helst tror jag.

nja han vill ju jobba med musik o bild oxå...

Han har redan en stationär pc att spela på.

• Medlem
  • Österbybruk
  • 2005-11-01 16:17

Är han villig att släpa med den stationära PC för att lana; vilket många gör då en laptop inte har samma prestanda som en bärbar dito så tycker jag att han ska titta på mac. Då har han en plattform för båda sina behov.

Måste han ha just en bärbar Mac om han köper en? Går det inte bra med en skönhet så som iMac, den har i princip allt man behöver nuförtiden och är billigare än Powerbook.

Tack för tipsen, han vill köpa en bärbar, men när han tittade på specen för pcn så tyckte han att den såg bättre ut och billigare.

jaja jag ville inte övertala honom med att köpa en mac mot sin vilja - däremot tror jag mer på ett macköp - tyvärr kanske han inte e rätt kundgrupp. jaja vi får se - tack för hjälpen på vägen med lite synpunkter

Senast redigerat 2005-11-01 19:47

Besserwisser mattias försvenskade en del saker. Apostrofer används inte i svenskan.

• Medlem
  • Alvesta
  • 2005-11-01 20:02
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Besserwisser mattias försvenskade en del saker. Apostrofer används inte i svenskan.

Hehe! Du glömde stor bokstav på namnet där, och en liten särskrivning smög sig visst igenom också.

• Medlem
  • International user
  • 2005-11-02 02:15
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Du får min röst i tävlingen om årets onödigaste och olämpligaste moderering. Grattis.

• Oregistrerad
  • 2005-11-01 23:47

Han ska köpa en PC och sen ska du tvinga på honom en Intel-Powerbook nästa år!

• Medlem
  • Gävle
  • 2005-11-02 08:46
Ursprungligen av draags:

Han vill jobba med musik, lite bildprogram och kunna lana med pc vänner.

Om man vill spela PC-spel så brukar Mac vara ruskigt olämpligt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-02 09:25

Jag tycker att om han vill kunna spela på laptopen så ska den så klart vara PC, men eftersom han har en PC stationär - så kan han ta en iBook, som är en ruskigt bra dator för de ändamåen han behöver - eller kanske en 12" PB som är min nya favvo...

/Tangen

Självklart ska han ha en PC om han vill "lana". Dessutom mycket mer praktiskt med en bärbar än en stationär om man håller på med sånt.
Jag rekomenderar en Acer Ferrari 3400 för 13000kr. Athlon 64 3000+, Radeon Mobility 9700, 15" skärm med hela 1400x1050 upplösning. Sjukt prisvärd!

http://www.dustinhome.se/Dacsaportal/?ProdID=5010075916

Edit:
Vid närmare eftertanke är nog Fujitsu siemes M1437G lämpligare med tanke på att den har 1024MB minne samt Radeon x700. Dock har den widescreen vilket är lite irriterande.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-02 21:55

Personligen tycker jag inte att han ska ha en bärbar alls utan en extra stationär. LANa kommer han antingen tröttna på eller inse att det är bättre att ha en stationär till sådant när burken börjar bli gammal. Köp grabben en riktig iMac eller PowerMac begagnad eller nått och sälj PC'n och fixa en bärbar PC istället.

1
Bevaka tråden