Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

M-audio Audiphile problem

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hoj, har nyss fått hem mitt nyinhandlade ljudkort, en FireWire Audiophile från M-audio.
Nu är det som såhär att när jag kopplat in det och installerat drivrutinerna, så fungerar utgången för ljud, men inte ingången.
Verkar som om det är noll signal...
Är inte så hemma på det här, men har kopplat gitarren till min V-amp2 som fungerar som förförstärkare och från den med adapter på en vanlig RCA-kabel, in i ingången på kortet.

Måste jag fixa någon annan kabel, är det det som är problemet?
Typ köra genom MIDI utgången från v-ampen?
Eller ska det gå att köra med såna kablar och så är det drivrutinerna som inte fungerar som de ska?

/kalle

Du borde väl kunna köra så!?!

Vad har Vampen för utgångar?
Du måste se till att det är en line-utgång annars får du inte ut tillräcklig signal.

Förlåt om jag låter nedlåtande, men har du vridit upp volymen på v-ampen? Det kan även finnas en volymratt på ljudkortet för ingångarna, jag har det.

Jag förmodar att du har kopplat allt rätt. Du har inte kopplar in på digitala ingången va?

Midi-anslutningarna på v-ampen kan du så vitt jag vet bara använda för att programmera/styra den från till exempel en dator.

Ursprungligen av irrelogical:

Förlåt om jag låter nedlåtande, men har du vridit upp volymen på v-ampen? Det kan även finnas en volymratt på ljudkortet för ingångarna, jag har det.

Jag förmodar att du har kopplat allt rätt. Du har inte kopplar in på digitala ingången va?

Midi-anslutningarna på v-ampen kan du så vitt jag vet bara använda för att programmera/styra den från till exempel en dator.

Haha, jag förstår att du frågar och ja det har jag!

Jag har kopplat in i line ingången, både 1 och 2, och det fungerade fortfarande inte.

Ursprungligen av EricBradley:

Vad har Vampen för utgångar?
Du måste se till att det är en line-utgång annars får du inte ut tillräcklig signal.

V-ampen har 2 line utgångar, en vänster och en höger kanal. Kör alltid med vänster eftersom den är inställd på det. har även testat höger men det blev ingen skillnad. Det finns även hörlursuttag som jag testade på men var även där dött.

Men men, hur som helst så kommer en kompis förbi idag och hjälper mig. Han kan lite mer om sånt här så jag återkommer med ett lättat eller förtvivlat svar!

Har du prövat med någon annan signalkälla? Förmodar att du är 100% på v-ampen funkar ordentligt. Kablarna, har du kollat dem? Oftast så beror såna här fel på väldigt enkla grejer (been there, done that ).

Uppdatera drivrutinerna är också ett hett tips. Mitt m-audio kort var inte alls bra tills jag uppdaterade drivrutinerna. Nu funkar det som en dröm.

Ursprungligen av irrelogical:

Kablarna, har du kollat dem? Oftast så beror såna här fel på väldigt enkla grejer (been there, done that ).

Aahhh..det var kabeln som var glapp! Nu funkar ljudkortet som en dröm!
Är det inte störande att nåt sånt enkelt skulle ställa till det!?
Haha, tack för alla svar ändå!

1
Bevaka tråden