Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Msn hittas inte. Stort frågetecken över ikonen.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-11-03 10:35

Tja, som det står i rubriken. När jag vill starta msn så händer inget. Det kommer bara upp ett stort frågetecken. Jag laddade ner det igen och det fungerar som det skall om jag kör det från installfilen.
Vad är det för fel och hur kan jag fixa det?

Är hyffsat ny på mac så det är nog inte så avancerat problem.

Förlåt om det finns liknande tråd men jag vet inte riktigt vad jag skall söka på. Och jag hittade inga trådar som passade när jag sökte.

Mvh Johan

När är det som det inte fungerar? När du försöker starta från docken? Kanske är aliaset brutet, har du flyttat programmet från programmappen?

Kanske måste uppdatera ditt alias i docken genom att dra-och-släppa den "riktiga" programikonen på docken.

Testat starta direkt från ikonen i programmappen?

Lite luddig fråga, lite luddigt svar

Med största sannolikhet har du startat MSN från skivavbildningen. Vilket är en virtuell skiva som monteras när du öppnar en fil vars namn som slutar med .dmg. Du borde dra MSN-programmet från den skivan in i din program-mapp innan du slänger filen eller stänger av datorn. .dmg-filer används för att leverera program och visserligen kan man köra dem därifrån, men det är omständigt.

Frågetecknet innebär att Finder inte kan hitta originalfilen.

• Avstängd
  • International user
  • 2005-11-03 10:43

Prova att först dra programfilen till programmappen från skivavbilden som ligger på skrivbordet när du laddat ner programmet och sedan starta programmet.

Det låter nämligen som attt du gjort följande.
1. laddat ner MSN från nätet
2. när filen är nedladdad så öppnas skivavbilden automagiskt.
3. du har startat programmet genom att dubbelklicka på filen som ligger på skivavbilden.
4. du har dragit skivavbilden till papperskorgen.
5. du försöker starta programmet via dockan
6. det går inte eftersom du kastat programmet. Därav frågetecknet.

Hoppas att det hjälper.

• Oregistrerad
  • 2005-11-03 11:28

Tack så mycket. Fattar lite mer om hur mac fungerar nu :D. Det var rätt så logiskt om man tänker efter

1
Bevaka tråden